دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرپرست واحد سوسنگرد تاکید کرد

ضرورت مقابله علمی رسانه‌‌ها با آسیب‌های جامعه به همراه پشتیبانی فکری دانشگاه‌ها

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوسنگرد گفت: امروزه جامعه، به دلیل توسعه شبکه‌های اجتماعی مجازی بیش از گذشته در معرض آسیب‌های اخلاقی و فرهنگی قرار گرفته و در صورتی که رسانه‌ها با پشتیبانی فکری دانشگاه‌ها به صورت علمی با این معضلات مقابله نکنند، ممکن است در جامعه به ویژه قشر جوان ریشه‌دار شوند.
کد خبر : 33250

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر عادل مدحج در گردهمایی اصحاب رسانه و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوسنگرد که به منظور گرامیداشت روز خبرنگار و تبیین نقش مشترک دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان و رسانه‌ها در صیانت فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوسنگرد برگزار شد، بیان کرد: اصحاب رسانه وظیفه خطیر صیانت از فرهنگ غنی اسلامی ایرانی را بر عهده دارند.


وی با بیان اینکه امروزه علاوه بر تهاجم فرهنگی غرب با یک هجمه فرهنگ جدید به نام افراطی‌گری مواجه هستیم، اظهار کرد: باید علمی‌تر و با پشتوانه فکری فرهیختگان دانشگاهی با این پدیده مقابله کرد.


سرپرست واحد سوسنگرد گفت: در مجامع پیشرفته، دانشگاه‌ها حامیان اطلاعاتی رسانه‌ها هستند و رسانه‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته سمعی و بصری، اطلاعات مفید را در اذهان عمومی نهادینه می‌کنند. اما به نظر می‌رسد در کشور ما این ارتباط آن‌چنان که باید برقرار نشده است.


وی از رسانه‌ها درخواست کرد که دانشگاه را مورد نقد سازنده خود قرار داده و از این طریق به پیشرفت پژوهشی‌های و آموزشی آن کمک کنند.


در پایان و با حضور آیت‌الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری از فعالان عرصه خبر و اصحاب رسانه قدردانی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته