دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1394 - 12:57
در گفت و گو با آنا

سید هادی حسینی: گزارش کمیسیون اصل نود درباره فساد در فوتبال قابل استناد نیست/ استقلال و پرسپولیس تافته جدا بافته نیستند

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: گزارشی که کمیسیون اصل نود در خصوص فساد در فوتبال تنظیم کرده است نمی‌تواند گزارش قابل استنادی باشد.
کد خبر : 33248

سید هادی حسینی ضمن بیان این مطلب در واکنش به ادعای افشین پیروانی مدیر فنی تیم ملی مبنی بر اینکه نمایندگان مجلس از طریق انتقاد از کارلوس‌کی‌روس نمی توانند رای جمع کنند چرا که سرمربی تیم ملی در بین مردم از محبویت زیادی بر‌خوردار است به خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا گفت: «شان و جایگاه مجلس را نباید با این گونه مسائل پایین آورد. من به عنوان سخنگوی فراکسیون مجلس که 240 عضو دارد قبلا در خصوص سرمربی تیم ملی فوتبال نقطه نظراتم را بیان کردم و در همان مصاحبه هم گفتم وارد جزئیات این موضوع نمی‌شوم و به طور کلی صحبت کردم. حالا شاید هم یکی از همکاران بنده در مجلس یک حرفی زده باشد لذا نباید این موضوع باعث موضع گیری شود و ما وارد مباحثی شویم که در نهایت شان و جایگاه مجلس حفظ نشود.»


وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که گویا طرح واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی در حال خارج شدن از دستور کار دولتی‌ها قرار دارد چرا که به گفته امیر خادم معاون پارلمانی وزیر ورزش قرار است به این دو باشگاه به دید دو باشگاه فرهنگی نگاه شود که بر اساس اصل 44 آنها از لیست واگذاری خارج خواهند شد گفت: «از این موضوع خبر ندارم . شاید این اتفاق بیفتد اما یکی از 9 بندی که باعث شد تا موضوع استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی به جریان بیفتد عدم واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی است. واگذاری سرخابی‌ها قانون بود که متاسفانه وزیر اقتصاد و سازمان خصوصی سازی نتوانستند آن را انجام دهندبه همین دلیل وزیر اقتصاد باید پاسخگوی این موضوع در کنار مباحث دیگری باشد که مطرح شده است.»


حسینی افزود: «جنبه فرهنگی این دو باشگاه 5 درصد هم نیست حالا چطور می‌خواهند به استقلال و پرسپولیس به چشم باشگاه فرهنگی نگاه کنند. این دو باشگاه که به نوعی الگوی فوتبالی ما هم به حساب می‌آیند به لحاظ فرهنگی به جای اینکه اثر مثبت بگذارند تاثیر منفی بر جامعه ما گذاشته‌اند. دعوا‌ها، بداخلاقی‌ها و ... که بازیکنان و عوامل این دو باشگاه طی سال‌های طولانی انجام داده‌اند خود گواه این موضوع است. »


وی ادامه داد: «باشگاه های ذوب‌آهن، تراکتورسازی و سایر تیم‌ها به لحاظ فرهنگی تاثیر مثبت‌تری را روی فوتبال ما گذاشته‌اند تا این دو باشگاه. این نکته مهمی است که باید به‌ آن دقت کرد.»


سخنگوی فراکسیون مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره طرحی که نمایندگان مجلس در خصوی واگذاری این دو باشگاه داشتند نیز گفت: «من از اول مخالف این موضوع بودم. البته نقطه نظرات دوستان در این باره به طرح نرسید. دوستان به دنبال این موضوع بودند که واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی کلا منتفی شود که معتقدم این نظر نظر درستی نیست. اگر قرار بر دولتی ماندن این دو باشگاه باشد باید کل ورزش ما دولتی باقی بماند. اگر هم بحث خصوصی سازی ورزش مطرح است باید این دو باشگاه هم خصوصی شوند. استقلال و پرسپولیس تافته جدا بافته نیستند که بخواهیم نوع نگاهمان را به این دو باشگاه تغییر دهیم. نمی‌شود نگاه تبعیض آمیز به ورزش داشت. »


هادی حسینی در پایان در خصوص گزارش کمیسیون اصل 90 درباره فساد در فوتبال ایران گفت: «من هنوز این گزارش را نخواندم. حتی از حمید رسایی و پورمختار خواستم که متن این گزارش را در اختیارم قرار دهند که متاسفانه این کار را انجام ندادند اما با توجه به مصاحبه‌هایی که از این دوستان خواندم فکر می‌کنم که این گزارش نمی تواند گزارش قابل استنادی باشد. اعداد و ارقامی اعلام شده که معقول نیست .به عنوان مثال در بحث تعداد سفر‌های خارجی علی کفاشیان عددی را عنوان کرده‌اند که پذیرفتنی نیست.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب