انتقاد ندیمی از عملکرد بانک کشاورزی در تسویه مطالبات گندمکاران
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، به تازگی مسئول پرداخت هزینه خرید تضمینی گندم به کشاورزان شد. بانک کشاورزی این موضوع را به شکل گسترده در تبلیغات محیطی خود یادآوری کرد و از آن به عنوان «طلوعی دوباره» نام برد.
تغییر عاملیت پرداخت مطالبات گندمکاران در ابتدا مورد حمایت نمایندگان مجلس نیز قرار گرفت زیرا آنها معتقد بودند که بانکها باید بهصورت تخصصی فعالیت کنند و هربانک در حوزه خود انجام وظیفه کند.
پیش از اینکه بانک سپه این وظیفه را برعهده داشت، حساب گندمکاران به صورت هفتگی تسویه میشد، اما با ورود بانک کشاورزی به این حوزه، تاخیر در پرداختها به 10 روز، یک ماه و تا 45 روز رسید اتفاقی که با واکنش گندمکاران و ابراز نگرانی آنها مواجه شد.
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتوگو با خبرنگار آنا با بیان اینکه امروز این موضوع را با وزارت جهاد کشاورزی، وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان مدیریت و برنامهریزی و مدیرعامل بانک کشاورزی مطرح خواهیم کرد، گفت: سعی میکنیم همین امروز مشکلات کشاورزان را با نمایندگان این بخش مطرح کنیم تا هرچه سریعتر به این مشکل رسیدگی کنند.
ابوذر ندیمی با تأکید بر اینکه گندم یکی از محصولات استراتژیک کشور به شمار میرود و تولید آن با رنج کشاورزان همراه است، اظهار کرد: تا زمانی که بانک سپه عاملیت پرداخت مطالبات گندمکاران را بهعهده داشت، تأخیری در پرداخت مطالبات نداشتیم و این بانک حتی در پرداخت به چایکاران نیز موفق بود و همین امر باعث جلب اعتماد کشاورزان و ایجاده انگیزه در آنها شده بود.
وی افزود: با تغییر عاملیت پرداخت مطالبات گندمکاران، بانک کشاورزی به دلایلی که شاید بخشی از آن به دلیل معوقات این بانک باشد، نتوانسته در پرداختهای خود موفق عمل کند و همین امر موجب نگرانی گندمکاران شده است.
ندیمی تاکید کرد: حالا که قرار است بانکها به صورت تخصصی فعالیت کنند، بهتر است بانک کشاورزی تمام تلاش خود را به کار ببندد تا از این اتفاق بیشترین بهره را ببرد و رایدهندگان به فعالیت تخصصی بانکها را ناامید نکند.
انتهای پیام/