دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1394 - 11:29

رمادی در آستانه آزادی پس از سه ماه

ارتش آمریکا از قریب‌الوقوع بودن آغاز عملیات گسترده بازپس‌گیری رمادی توسط ارتش عراق در روزهای آتی خبر داد.
کد خبر : 33204

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، سخنگوی ارتش ایالات متحده در بیانیه خود در این‌ زمینه اعلام کرد: نیروهای نظامی عراق اکنون بیش از نیمی از راه خود را برای انجام عملیات علیه داعش در شهر رمادی طی کرده‌اند و اکنون این شهر را تقریبا در محاصره خود دارند.


پت رایدر در بخش دیگری از این بیانیه افزود: به زودی نظامیان عراق مرحله نهایی عملیات خود برای بازپس‌گیری رمادی را آغاز خواهند کرد و این در حالی است که در هفته‌های اخیر در زمینه آماده‌سازی برای پیروزی علیه داعش در این شهر پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند.


در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: هدف از عملیاتی که قرار است هفته پیش رو آغاز شود، قطع راه‌های ارتباطی داعش و ایجاد جدایی میان اعضای این گروه در شهر رمادی است و در عین حال برنامه این عملیات ایجاد محدودیت در توانایی این گروه برای بازسازی و تجدید نیرو در زمان اجرای عملیات است.


رایدر در پایان این بیانیه تاکید کرد: نیروهای ارتش عراق تمامی تلاش خود را برای موفقیت در این عملیات انجام داده‌اند و قصد آنان این است که پس از محاصره کامل شهر، جلوی تامین منابع مالی و نظامی داعش را برای ادامه مقاومت، بگیرند.


شهر رمادی در استان الانبار عراق سه ماه پیش در پی یورش عناصر داعش و سهل‌انگاری ارتش در حفظ امنیت شهر به دست این گروه تروریستی افتاد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته