دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آذر 1397 - 14:27
آقاجانلو مطرح کرد؛

پیشرفت فیزیکی 60 درصدی پروژه‌های صندوق توسعه ملی استان زنجان

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان از پیشرفت 60 درصدی پروژه‌های صندوق توسعه ملی استان زنجان خبر داد.
کد خبر : 331913
600600p23325EDNmainIMG_6314.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زنجان، خلیل آقاجانلو  در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه آبخیزداری روستای خراسانلو شهرستان ابهر در جمع اصحاب رسانه استان آب را از چالش‌های پیشروی کشور دانست و گفت: آب در حیات و توسعه کشور در تمامی حوزه‌ها از مهم‌ترین عناصر طبیعت است.


وی توجه به مدیریت آب اعم از مدیریت مصرف آب، عرضه و انتقال آب، تولید آب را از ارکان اصلی حفظ منابع طبیعی اعلام کرد و اظهار کرد: پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری نیز در راستای مدیریت تولید آب عملیاتی می‌شوند.


مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان ذخیره آب‌های سطحی را از مزایای اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری عنوان کرد و افزود: 13 میلیارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال جاری جهت اجرای پروژه‌های نامبرده در استان زنجان مصوب شده است.


آقاجانلو با بیان اینکه 5 میلیارد تومان به پروژه‌های آبخیزداری در شهرستان ابهر اختصاص یافته، اظهار کرد: با توجه به واقع‌شدن مهم‌ترین دشت استان در ابهر و بحرانی شدن آن، اداره کل به اجرای پروژه‌ها در این منطقه توجه ویژه‌ای داشته است.


وی میزان تخصیص اعتبارات مصوب صندوق توسعه ملی در استان را حدود 30 درصد اعلام کرد و گفت: این میزان در سطح کشور هم 30 درصد است.


مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان گفت: پیش‌بینی‌شده تا با اجرای پروژه‌های صندوق توسعه ملی در سطح استان، حدود 15 میلیون مترمکعب در سال به آب‌های زیرزمینی استان اضافه شود.


آقاجانلو اضافه کرد: مصرف، عرضه و انتقال، تولید آب به‌عنوان 3 مورد مهم در مدیریت آب باید مدنظر باشد.


وی افزود: پیش‌بینی‌شده تا با اجرای پروژه‌های صندوق توسعه ملی در سطح استان، حدود 15 میلیون مترمکعب در سال به آب‌های زیرزمینی استان اضافه شود. البته کنترل سیل، کاهش خسارت سیل و جلوگیری از فرسایش خاک را نیز پیگیری می‌کنیم.


این مقام استانی با بیان اینکه رژیم بارندگی از برف به باران تغییر کرده، اظهار کرد: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری، مدیریت آب و نفوذ آن به زمین و تقویت آب‌های زیرزمینی اهداف کلان کشور است که در استان زنجان هم پیگیری می‌شود.


آقاجانلو از اعتبار یک میلیاردی جهت اجرای پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری در روستای خراسانلو خبر داد و از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی این پروژه ابراز امیدواری کرد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته