دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1394 - 10:38

سید حسن خمینی: رفتار ما در جهان اسلام نیازمند خردورزی است

یادگار امام خمینی(ره) گفت: لجبازی بچگانه و فرقه‌ای موجود در جامعه اسلامی نمی‌تواند آینده‌ای مناسب برای کشورهای اسلامی رقم زند.
کد خبر : 33188

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مهمانان ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با حضور در مرقد امام خمینی(ره)، با آرمان‌های معمار بزرگ انقلاب تجدید میثاق کردند.


سیدحسن خمینی در دیدار با این مهمانان موضع روشنگری و دوری از اتهامات را بهترین موضع برای اسلام در دوران کنونی خواند و گفت: رفتار ما در جهان اسلام نیازمند تدبر، تعقل و خردورزی است.


وی خود تصریح کرد: لجبازی بچه‌گانه و فرقه‌ای موجود در جامعه اسلامی نمی‌تواند آینده‌ای مناسب برای کشورهای اسلامی رقم زند بنابراین مسلمانان و به ویژه مسئولان کشورهای اسلامی باید به این مورد توجه ویژه کنند و از تفرقه و جدایی میان امت اسلامی بر حذر باشند.


سیدحسن خمینی با بیان این‌که «جریان‌های وحدت‌ستیز میان شیعیان به وفور رشد یافته است» عنوان کرد: متاسفانه جریان وحدت‌ستیز میان شیعیان به اندازه جریان افراطی اهل سنت خطرناک است.


تولیت آستان حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: امروزه دشمنان اتهامات بسیاری را به مسلمانان روامی‌دارند و جهان اسلام مسیر سختی را از لحاظ این اتهامات واردشده در پیش دارد.


وی گفت: شیعه در طول تاریخ بارها با اتهام‌زنی، مظلوم واقع شده و این مورد از ابتدای اسلام و دوران پیامبر اعظم(ص) تاکنون ادامه داشته است.








متأسفانه جریان وحدت‌ستیز میان شیعیان به اندازه جریان افراطی اهل سنت خطرناک است

سیدحسن خمینی افزود: شیخ صدوق در کتاب امالی روایتی از امام صادق(ع) آورده که در دوران ایشان نیز همانند امروز تهمت‌زنی و اتهامات علیه شیعیان و به ویژه بزرگان شیعه وجود داشته است، بنابراین امروز انتظار اقدامی غیر از این را از منافقان و مخالفان نداریم.


وی دوران امیرالمؤمنین(ع) را نمادی از دوران مقابله با اتهام‌زنی علیه شیعیان عنوان کرد و گفت: دو اقدام مهم «روشنگری برای عموم مردم» و «توجیه کارهایی که شیعه را در معرض اتهام قرار می‌دهد»، باید در برابر تهمت‌ها صورت گیرد.


تولیت آستان حضرت امام خمینی(ره) با تأکید بر لزوم توجه به مسائل جهان اسلام در اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان کرد: اکنون در زمانه‌ای قرار داریم که اگر استفاده درست از این شرایط شود می‌توانیم برای قرن‌ها اسلام ناب محمدی و کلمه اهل بیت(ع) را در جهان جاری سازیم.


سیدحسن خمینی همچنین غفلت و اشتباه را موجب دوری از اسلام حقیقی دانست و با بیان این نکته که «باید از این امورات دوری جست»، مسئله مهم امروز را انسجام امت و دوری از تفرقه خواند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته