دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قاضی‌عسکر:

ناهماهنگی ارزی در اربعین عزت ایرانی را خدشه‌دار کرد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: ناهماهنگی ارزی در اربعین امسال عزت و کرامت زائر ایرانی را خدشه‌دار کرد.
کد خبر : 331778

به گزارش خبرنگار حوزه حج و زیارت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در مراسم اختتامیه سومین سوگواره عبرات که عصر امروز در وزارت کشور برگزار شد، گفت: اگر نگاهی به برگزاری مراسم اربعین حسینی در چند سال گذشته داشته باشیم، حقیقتاً کار روبه رشد بوده است. افراد زیادی در این زمینه تلاش کردند و نواقصی زیادی برطرف شد.


وی با بیان اینکه باید برای برگزاری مراسم اربعین حسینی در طول سال برنامه‌ریزی کرد، افزود: همه با عشق در این مراسم کار کردند و از جان مایه گذاشتند، الحمدالله این اخلاص وجود دارد، همه در این اجتماع عظیم به صورت شب و روز تلاش می‌کنند، البته برخی ناسپاسی می کنند که این افراد اندک قابل إعتنا نیستند.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: اربعین جای طرح مسائل اختلافی نیست، نباید مسائل داخلی دو کشور را در این مراسم معنوی مطرح کرد و طرح این گونه مسائل مشکل‌آفرین و بحران‌زا است و نباید آن را به رسانه‌ها انتقال داد. برخی اظهار کردند که بعثه مقام معظم رهبری گفته مسائل سیاسی را مطرح نکنید، در حالی که این موضوع هرگز واقعیت ندارد، مگر می توان مسئله سیاسی را از نهضت عاشورا جدا کرد، بحث این است که مسائل اختلافی را در چنین اجتماع مطرح نکنید. اگر مسائل اختلافی در اجتماع عظیم اربعین مطرح شود، منشأ نزاع می شود و این کم لطفی به اربعین است، به هر عنوانی که هست نباید با احساسات مردم بازی کرد.


وی همچنین از برخی ناهماهنگی‌های به وجود آمده در مراسم اربعین حسینی انتقاد کرد و گفت: رسانه‌ها نباید خودسرانه رفتار نکنند، اگر برنامه‌ای می خواهد به صورت زنده پخش شود باید با هماهنگی ستاد مرکزی اربعین باشد. امسال برخی ناهماهنگی‌ها در حوزه ارز به وجود آمد که کار صحیحی نبود، سبب شد عزت و کرامت زائران ایرانی خدشه‌دار شود و مردم ساعت‌ها در صف بایستند، ناهماهنگی‌ها غلط بود، حتماً باید سیاستگذاری از هم اکنون مشخص شود و برنامه‌ریزی هم جوری باشد  که کسی نتواند تغییری در برنامه‌ریزی‌ها انجام دهد.


پیاده‌روی زائران اربعین حسینی


قاضی‌عسکر به تأثیر مراسم اربعین در حوزه بین‌الملل اشاره کرد و افزود: توجه ویژه‌ای به این مراسم می‌‌‌شود، کشیشی که در مراسم اربعین حضور داشت، بسیار اثرگذار بود، شیعه و سنی و حتی غیرمسلمانان از کشورهای مختلف آمدند، امسال برگزاری همایش‌های بین‌المللی در عتبات بسیار تاثیر خوبی داشت و مورد استقبال قرار گرفت.


وی فرهنگ سازی را در اربعین بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: قضیه اربعین به گونه‌ای شده که محل پیوند محبان اهل‌بیت (ع) از سراسر دنیا است، اربعین محل تجمع بین‌المللی برای مقابله با ظلم و ستم در جهان است، شعارهای عاشورا، شعارهای بین‌المللی است.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان  یادآور شد: زمینه کار فرهنگی در اربعین فراهم شده است، کارهای زیادی باید انجام دهیم، این موضوع در بعثه مقام معظم رهبری با جدیت دنبال می‌شود، اربعین در عرصه بین‌الملل تأثیرگذار بوده است و باید از مشابه‌سازی آن پرهیز کنیم، زمینه برای توسعه آن فراهم شده و تا امسال شاهد بایکوت خبری بودیم و هیچ رسانه بین‌المللی به آن نمی‌پرداخت، اما از امسال در رسانه‌های جهان مطرح شد.


انتهای پیام/4090/


انتهای پیام/

برچسب ها: فرهنگ هنر آنا
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
شکری
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
۰
اربعین فرصت خوبیه برای فرهنگ سازی که باید از این فرصتها به درستی استفاده بشه
ریاحی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
۰
در اربعین متاسفانه بالا بردن قیمت ارز باعث شد فشار زیادی بر مردم وارد بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
۰
متاسفانه عزت ایرانی در عراق شکسته شد


صفری
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
۰
امسال ایرانی حتی نمیتونست یه بطری آب معدنی بگیره یه آب معدنی کوچیک قیمتش 5000 تومان بود
هلدینگ شایسته