دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فرار روحانی!

سخنرانی رئیس‌جمهور ایران در دانشگاه سمنان به مناسبت روز دانشجو این نکته را در خود نهفته دارد که وی در حال فرار از موضوعی است.
کد خبر : 331756
483948_875.jpg

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا-محسن احدی؛ آذر که فرا می‌رسد فضای دانشگاه‌های ایران متأثر از روز دانشجو پر می‌شود از برنامه‌های رنگارنگ در گرامیداشت مقام دانشجو و تریبونی برای فریادهای تظلم‌ خواهانه قشری که هرگاه بیدار بود و قلب تپنده‌ای داشت، موجب حرکتی شگرف در سپهر سیاسی ایران بوده است.


اما یکی از مهم‌ترین سخنرانی‌ها در این ایام را باید مراسمی دانست که با حضور رئیس‌جمهور کشورمان برگزار می‌شود که عملاً از آن به‌عنوان آینه تمام نمای اوضاع سیاسی ایران می‌توان نام برد.


در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به‌خوبی می‌توان دید که رؤسای جمهور تلاش کرده‌اند تا با حضور در این نشست خود را به‌عنوان حامی قشر فرهیخته دانشجو معرفی کنند. حسن روحانی نیز از همان ابتدای انتخاب به‌عنوان رئیس‌جمهور اسلامی ایران در تمامی نشست‌های روز دانشجو سخنرانی کرده و به نحوی از خود چهره‌ای دغدغه‌مند در حوزه دانشجویی نشان داد، به‌طوری‌که فیلم تبلیغات انتخاباتی وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 نیز به جلسه سخنرانی روز دانشجو وی در دانشگاه تهران بازمی‌گشت این در حالی است که پخش سخنرانی دانشجویان از صدا و سیما ممنوع شده بود.


روحانی در سال 96 با ارائه وعده وعیدهای بسیار، قشر جوان و تحصیل‌کرده و جامعه دانشجویی کشورمان را برای کسب رأی بسیج کرد؛ اما تصمیمات وی بعد از ادای سوگند ریاست‌جمهوری عملاً به سمت و سویی حرکت کرد که آه را از فغان این گروه بلند کرد.


حسن روحانی اما به‌جای مواجهه با آنان که روزی با هزاران امید به تدبیر وی چشم دوخته بودند، تلاش کرد تا با راه‌حل قدیمی پاک کردن صورت‌مسئله نسبت به آن برخورد کند. به‌طوری‌که برای فرار از پرسشگری دانشجویان در روز گرامیداشت روز دانشجو، سال گذشته در اقدامی نادر رو به‌سوی استان سیستان و بلوچستان نهاد و امسال نیز استان زادگاه خود یعنی سمنان را برای سخنرانی انتخاب کرد.


هرچند این اقدامات موجب خرسندی گروهی شد که همیشه با انتقاد از نگاه مرکز–پیرامونی در ایران اعلام می‌داشتند که دانشگاه فقط در تهران نیست و از لزوم اهمیت دادن به سایر نهادهای آموزش عالی کشورمان در استان‌ها و شهرهای دیگر سخن می‌گفتند؛ ولیکن نوع رفتار روحانی نشان می‌دهد که وی به‌جای پاسخگو بودن در مقابل سؤالات انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی، به‌طورکلی گریز از مواجهه با دانشجویان و عدم حضور در دانشگاه‌های تهران را پیشه خود کرده تا شاید به تصور خود صورت‌مسئله اعتراض مدنی و سیاسی این قشر را پاک کند.


انتهای پیام/4093/ 4107/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته