دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1398 - 12:16
نظری در گفتگو با آنا:

هوای تهران با وجود افزایش 26 واحدی شاخص‌ها همچنان سالم است

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: با وجود افزایش 26 واحدی شاخص‌های کیفی، هوای تهران همچنان در وضعیت سالم است.
کد خبر : 331690
2488127.jpg

لیلا نظری در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با وضعیت کیفیت هوای امروز تهران اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافت‌‌شده از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران، میانگین ۲۴ ساعت گذشته تا ساعت ۱۱ با شاخص 55 در شرایط سالم قرار دارد (شاخص هم اکنون در ساعت 12.30 با 26 واحد افزایش و با عدد 81 همچنان در شرایط سالم است).


وی با بیان این‌که کیفیت هوای تهران از ابتدای سال تا به امروز ۲۳ روز پاک و 16 روز سالم بوده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته که فقط سه روز پاک و 29 روز سالم و 8 روز ناسالم برای گروه‌های حساس دارا بوده است از کیفیت بهتری برخوردار بوده است، افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده شرکت کنترل کیفیت هوا، وزش باد (با بزرگی بالاتر از 2.9 متر بر ثانیه) به‌ سمت شرق است.


سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: بنا بر نتایج پیش‌بینی کیفیت هوای تهران کاهش میزان ناپایداری جوی در صبح امروز باعث افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در برخی از ساعات است، هر چند با تغییر شرایط جوی در طول روز به‌تدریج با افزایش میزان ابرناکی و وزش باد وضعیت کیفی هوا بهبود خواهد یافت.


نظری در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با وجود افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در برخی از ساعات روز سه‌شنبه در اکثر مناطق شهر تهران وضعیت کیفیت هوای تهران در شرایط مناسب قرار داشته باشد.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته