دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جلسه شورای گسترش؛

راه‌اندازی واحد دانشگاه آزاد اسلامی در کشور عمان تصویب شد

راه‌اندازی واحد دانشگاه آزاد اسلامی در کشور عمان در جلسه شورای گسترش دانشگاه تصویب شد.
کد خبر : 331686
636795282470685004.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، شصت و یکمین جلسه شورای گسترش دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با دستور کار بررسی راه‌اندازی دوره‌های آموزشی در کشور عمان و شرایط تأسیس دانشکده‌ها در قالب مجتمع برگزار شد.


در این نشست با توجه به روابط مناسب ایران و عمان و برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه آموزش‌های بین‌المللی، ظرفیت موجود و شرایط آموزش عالی کشور عمان مورد بررسی قرار گرفت و ضمن موافقت با راه‌اندازی دوره‌های آموزشی در این کشور به‌ ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری (با تأکید بر رشته‌های علوم پزشکی و فنی و مهندسی) مقرر شد یک کمیته سه‌نفره موضوع را بررسی و نحوه پذیرش دانشجو و محل تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد عمان را بررسی کند.


ایجاد دانشکده‌ها در قالب مجتمع برای واحدهای بزرگ


در ادامه این جلسه، شرایط دانشگاه‌های برتر کشور و دانشگاه‌های مطرح بین‌المللی از نظر پردیس، مجتمع و دانشکده‌های تأسیس‌شده، مورد ارزیابی قرار گرفت و چارچوب دانشگاه آزاد اسلامی برای تشکیل مجتمع‌های مختلف همچون علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم اجتماعی و تأسیس دانشکده‌ها در قالب مجتمع‌ها بررسی شد.


بر اساس نظر اعضای شورا، ایجاد دانشکده‌ها در قالب مجتمع‌ها برای واحدهای بزرگ قابل اجراست و برای سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی الگوی مناسب تهیه خواهد شد.


انتهای پیام/4040/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته