دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1397 - 11:56
صباغیان:

پذیرش CFT باعث خودتحریمی است

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی گفت: عضویت در کنوانسیون CFT باعث خودتحریمی می‌شود. آنها در برجام از ما هرچه خواستند گرفتند و باز هم می‌خواهند بگیرند.
کد خبر : 331651
201608103332055208_Orig-1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم در اخطار قانونی اصل 43 و 153 اظهار کرد: همه نمایندگان از این قرارداد و قراردادهای دیگری که به اقتصاد کشور کمک کند، یک هدف داریم. اکنون در قرارداد CFT موضوع مقابله با تروریسم است و کشور ما قربانی تروریسم است.


وی افزود: دو دغدغه مطرح است و اینکه اگر ما این قرارداد را امضا کنیم، دیگر نمی‌توانیم به نیروهای مقاومت منطقه کمک کنیم و دوم اینکه عقد این قرارداد باعث خود تحریمی می‌شود و اگر مسئله روشن شود گمان نکنم کسی در مجلس مخالف این لایحه باشد.


نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع تروریسم مسئله مورد اختلاف در CFT است و اگر ترامپ در زمینه تروریسم صحبت می‌کند بیشتر روی سخنش با ایران است و دیدیم در برجام وقتی آمریکا خارج شد اروپا هم به وعده بسنده کرده است؛ لذا اینها قابل اعتماد نیستند.


صباغیان تصریح کرد: باید ببینیم مصداق‌های ما در تعریف تروریسم با آمریکا یکی هست یا خیر. بنابراین در این شرایط به مصلحت نیست و این قرارداد باعث خودتحریمی خواهد شد. آنها در برجام از ما هرچه خواستند گرفتند و باز هم می‌خواهند بگیرند.


انتهای پیام/4034/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
مهیا خالقی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
۰
منم موافق نظر نمایندم عضویت در این کنوانسیون نوعی خود تحریمی است
منتظری عباس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
۰
من به این نتیجه رسیدم که عضویت در هیچ یک از این کنوانسیونها به نفع ایران نیست
هلدینگ شایسته