دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1394 - 10:00
در گفت‌وگو با آنا

کیانوش رستمی: در هیوستون می‌توانیم 6 سهمیه المپیک بگیریم/ جابه‌جایی رکورد بماند برای مسابقات جهانی آمریکا

ملی پوش وزنه برداری اظهار کرد: نظمی که در دوران ریاست علی مرادی بر فدراسیون وزنه برداری حاکم است در دوره های قبلی وجود نداشت.
کد خبر : 33160

کیانوش رستمی درباره اینکه چرا هفته گذشته در رکوردگیری تیم ملی وزنه برداری در هر دو حرکت یک ضرب و دو ضرب بیش از یک بار وزنه نزد به خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، گفت: «برای آنکه فشار زیادی به خودم نیاورم و مصدوم نشوم بیش از یک بار در هر حرکت وزنه نزدم. این رکوردگیری هر چند وقت یکبار برگزار می‌شود تا وزنه برداران ملی پوش آمادگی خود را محک بزنند و البته سرمربی تیم ملی نیز نفرات منتخب خود در هر وزن را انتخاب کند. قطعا کسانی که نتوانند در این رکوردگیری‌ها وزنه‌هایی را بزنند که نزدیک یا برابر با رکورد المپیک باشد از ترکیب تیم ملی خط می خورند.»


وی افزود: «از آنجایی که سال گذشته موفق شدم طلای مسابقات جهانی قزاقستان را به دست آورم در نتیجه سعی کردم فقط رکوردهای خودم را تکرار کنم و افزایش رکورد را به مسابقات جهانی آمریکا موکول کردم. به همین خاطر در یک‌ضرب وزنه 175 و در دو ضرب وزنه 210 کیلوگرم را بالای سر بردم.»


ملی پوش وزنه برداری با اشاره به این موضوع که تیم دوم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند شرکت می کند، در مورد علت چنین تصمیمی از سوی کادر فنی تیم ملی بیان کرد: «بیشتر نفرات تیم اول در شرایط بدنی مورد قبول نیستند و نیاز به استراحت دارند. اولویت اول وزنه برداری ایران حضور موفق در مسابقات قهرمانی جهان است. اگر در رقابت های آسیایی شرکت می کردیم احتمال مصدومیت بچه ها بالا بود. خود من که تازه از بند مصدومیت رها شدم و به شخصه نیاز به استراحت دارم.»


رستمی در مورد اینکه برخی وزنه برداران اردوی شهرکرد را مفیدتر از اردوی همدان تیم ملی دانستند، عنوان کرد: «به نظر من تمامی اردوهای تیم‌ ملی طبقه‌بندی شده بوده و هیچ اردویی بهتر از اردوهای دیگر نبوده است. این اتفاقی است که ما اولین بار و در دوران ریاست علی مرادی بر فدراسیون وزنه‌‌برداری با آن مواجه شده‌ایم. یادم نمی‌آید در دوره های قبلی همه چیز مطابق حساب پیش رفته بود اما این بار شرایط به گونه ای رقم خورده که وزنه برداران دغدغه خاطر آنچنانی ندارند.»


دارنده طلای مسابقات جهانی پاریس در پایان با بیان این نکته که صمیمیت زیادی در اردوی تیم ملی بین مربیان و وزنه برداران وجود دارد، تصریح کرد: «امیدوارم که همیشه چنین شرایط خوبی در اردوی تیم ملی وجود داشته باشد و رفاقت و اتحاد موجود میان ما از بین نرود. با ادامه یافتن چنین روندی سه ماه دیگر در مسابقات جهانی هیوستون آمریکا می توانیم 6 سهمیه مورد نظرمان را کسب کنیم و در المپیک نیز مدال های خوشرنگی بگیریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته