دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آذر 1397 - 14:54
با حضور مردم انجام شد؛

برگزاری دهمین یادواره 5 شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی همدان

دهمین یادواره 5 شقایق گمنام خاک‌سپاری شده در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد.
کد خبر : 331402
_MG_2287.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از همدان، دهمین یادواره 5 شقایق گمنام خاک‌سپاری شده در دانشگاه آزاد اسلامی همدان، شب گذشته با حضور پرشور دانشجویان و آحاد مردم همدان پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت فاطمةالزهرا(س) دانشگاه آزاد واحد همدان برگزار شد.


در این برنامه که با حضور مسئولان، دانشجویان و قشرهای مختلف مردم همراه شد، سیدابوالفضل کاظمی فرمانده گردان میثم و راوی کتاب «کوچه نقاش‌ها» به سخنرانی پرداخت و نوای زیبای ابوذر بیوکافی، گرمابخش محفل شد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز در این مراسم معنوی گفت: همگی ما میهمان شهدا هستیم و امیدوارم میهمانان شایسته‌ای برای این میزبانان والامقام باشیم. 


 مرتضی قائمی ادامه داد: برگزاری مراسم یادواره شهدا فقط صرف یادآوری از رشادتهای آنها نیست؛ بلکه ما به دنبال به دنبال استمرار رسالت شهدا و امام شهدا و مقام معظم رهبری هستیم. 


 وی رسالت شهدا را همان گفتمان انقلاب اسلامی دانست و گفت: در شرایط بسیار حساس توسط بنیانگذار کبیر انقلاب، مدل انقلاب اسلامی به دنیا ارائه شد و نجات‌بخش و عزت‌آفرین و احیاگر ارزش‌های والای دینی و اسلامی بود و مورد پذیرش جان و دل مردم ایران اسلامی قرار گرفت. 


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان افزود: یادواره شهدا تجدید پیمان با این گفتمان است و اینکه بیان کنیم ما با تحصیل کار و شغل خود با این آرمان‌ها فاصله نخواهیم گرفت، در واقع شهدا و ایثارگران پاسداران گفتمان انقلاب اسلامی هستند. 


قائمی با بیان اینکه شهدا به ما عزت استقلال و امنیت را هدیه دادند گفت: با تمام وجود باید قدردان جانفشانی‌های شهدا  در جامعه و دانشگاه آزاد اسلامی باشیم. 


در ادامه سید ابوالفضل کاظمی فرمانده گردان میثم و راوی کتاب کوچه نقاش‌ها  به بیان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس پرداخت.


کتاب خواندنی «کوچه نقاش‌ها» روایت خاطرات کاظمی، ‌فرمانده گردان میثم در دوران جنگ تحمیلی و بیان تفاوت‌های سال‌های پیش و پس از انقلاب از نقاط قوت گفت‌وگو با کاظمی در این کتاب است.


دوران جوانی وی مقارن است با سال‌های مبارزه بر ضد رژیم طاغوت و پس از آن او 8 سال دفاع مقدس را تجربه می‌کند، هم‌رزمی او با شهید چمران و دو سال حضور در خاک کردستان از زیباترین و خواندنی‌ترین بخش‌های کتاب به شمار می‌رود.


دانشگاه آزاد  اسلامی  همدان به عنوان نخستین دانشگاه استان همدان، افتخار میزبانی از شهدای گمنام دفاع مقدس را یافته و 10 سال پیش در 4 آبان 1387 مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، پیکر مطهر پنج شهید گمنام با تشییع باشکوه و به‌یادماندنی مردم در مرکز علمی به خاک سپرده شد.


 یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی همدان، همچون نگینی در فضای این مرکز آموزشی درخشیده و استادان، کارکنان و دانشجویان هر روز با گذر از کنار این بنا به مقام شامخ شهدا ادای احترام می‌کنند.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته