دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
داور بازنشسته کشتی، زیرآب المپیکی‌ها را پیش اتحادیه جهانی زد

نامه‌نگاری عجیب یک داور ایرانی علیه ایران!

کشتی ایران معمولا نمی‌تواند آرامش داشته باشد و این بار داوران این عرصه درگیری‌شان آن‌قدر بالا گرفته که نامه‌هایی به اتحادیه جهانی کشتی و شخص لالوویچ نوشته می‌شود تا به قولی «زیرآب» یکدیگر را بزنند!
کد خبر : 33126

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه شهروند، روز گذشته برخی رسانه‌ها از نامه‌نگاری یکی از داوران علیه ٢ داور المپیکی ایران به اتحادیه جهانی کشتی خبر دادند؛ با پیگیری‌های خبرنگار «شهروند» مشخص شد که علی‌اکبر طهماسبی، رئیس سابق کمیته داوران که خودش به فاش شدن نامش دراین‌باره رضایت داد،‌ این نامه را ارسال کرده است. طهماسبی که چند ماه دیگر بازنشسته می‌شود، در بخشی از این نامه خطاب به لالوویچ،‌ رئیس اتحادیه جهانی نوشته است: «ما در کشورمان بیش از ٢٠ داور درجه یک بین‌المللی داریم که بسیار شایسته‌تر از آقایان امامی و صاحب جهت قضاوت در المپیک هستند و این تصمیم اتحادیه جهانی کشتی منطقی نیست.»
باید به این خیانت تاسف خورد
حمید بنی‌تمیم،‌ دبیرکل فدراسیون کشتی در واکنش به ارسال این نامه علیه داوران المپیکی ایران به لالوویچ به «شهروند» می‌گوید: «من هم این موضوع را شنیدم اما آن را هنوز هم باور ندارم. نه از سوی اطاعتی و نه از سوی اتحادیه جهانی چیزی دراین‌باره به ما اعلام نشده است. واقعا اگر این خبر صحت داشته باشد،‌ باید به حال این افراد تاسف خورد. خیانت و آدم‌فروشی در کشتی جایی ندارد و قطعا با چنین رفتارهایی برخورد خواهیم کرد.»
طهماسبی: خیانت نکردم
علی‌اکبر طهماسبی که قبلا سابقه قضاوت در ٢ دوره المپیک را هم دارد،‌ نویسنده نامه‌ای بوده که علیه ٢ داور ایرانی نوشته شده. او اینطور توضیح می‌دهد: «از زمانی که خادم آمده،‌ در داوری ایران هیچ قانون و نظامی وجود ندارد. او یک فرآیند را از خودش درآورده و طبق نظر شخصی‌اش عمل می‌کند. داوران هرگز به رسول خادم رای اعتماد ندادند اما او فکر می‌کند فدراسیون ملک شخصی‌اش است. خیلی دیگر از داوران ما به غیراز ابراهیم امامی و اردوان صاحب درجه یک هستند و می‌توانستند برای المپیک انتخاب شوند اما با حمایت بی‌دلیل این آقایان اتحادیه جهانی چنین تصمیمی گرفته است.» وی همچنین در واکنش به انتقادات صورت گرفته از خودش می‌افزاید: «این کار من خیانت نیست،‌ بلکه کار آنهایی که منافع شخصی خودشان را می‌بینند،‌ خیانت است. من سوت طلای دنیا را دارم و ٢ دوره در المپیک قضاوت کردم و دیگر از من گذشته که بخواهم به خاطر حضورم در مسابقات از این کارها کنم. دل من به حال بقیه داوران جوان می‌سوزد. لالوویچ نیز از نامه من استقبال و اعلام کرد که به این موضوع رسیدگی می‌کند.»
امامی: لالوویچ نمی‌داند این نامه کار یک حسود است!
ابراهیم امامی،‌ رئیس کمیته داوران فدراسیون کشتی و یکی از داوران المپیکی ایران در واکنش به نامه طهماسبی علیه خودش می‌گوید: ‌« این آقایان با منافع ملی بازی می‌کنند. وقتی ما انتخاب شدیم،‌ یعنی نماینده ایران هستیم و این آقایان هم با موفقیت ایران مخالف هستند. وقتی خودشان در این جایگاه بودند، ما به آنها تبریک گفتیم. این نامه فقط می‌تواند باعث حساسیت بیش از حد اتحادیه جهانی نسبت به فدراسیون کشتی شود. آنها نمی‌دانند که یک انسان حسود چنین نامه‌ای را نوشته و تصور می‌کنند ما دچار اختلافات داخلی هستیم.»
دعوایی برای بزرگ شدن
شاید در این اختلافات نتوان حق را به یک طرف داد اما قطعا ارسال نامه‌های گلایه‌آمیز به مجامع بین‌المللی با توجه به تجارب تلخ گذشته،‌ نمی‌تواند فایده‌ای برای ورزش ایران به همراه داشته باشد. با این حال رسول خادم به‌عنوان رئیس فدراسیون کشتی می‌تواند به این ماجرا ورود کرده و نقشی تعیین‌کننده ایفا کند تا دیگر شاهد تضعیف کشتی ایران در عرصه جهانی به‌دلیل اختلافات داخلی نباشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته