دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صدر‌اعظم نوری:

محدودیت‌های بیشتری برای کنترل ترافیک باید اعمال کنیم

عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به حجم تردد و مشکلاتی که وجود دارد، می‌بایست محدودیت‌های بیشتری را برای کنترل ترافیک و حجم تردد خودروها در تهران اعمال کنیم.
کد خبر : 331168

زهرا صدر‌اعظم نوری در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص طرح زوج و فرد و موضوعات مطرح شده در راستای حذف آن اظهار کرد: طرح ترافیک در ابتدای سال جاری با هدف محدودیت تردد برای خودروهایی مطرح شد که ضرورت حضور در محدوده را در زمان‌های اوج ترافیک ندارند و این موضوع به نوعی باعث مدیریت سفرها شد.


وی تصریح کرد: در طول مدت اجرای این طرح، موفقیت لازم در کنترل تردد در محدوده مرکزی به‌دست آمد و بخشی از این موفقیت ناشی از بحث معاینه فنی بود که خودروهایی که شرایط مناسب‌تری را داشتند، می‌توانستند تخفیف بیشتری را دریافت کنند.


این عضو شورای اسلامی شهر تهران اذعان کرد: در این طرح مقرر شد در مرحله بعدی در صورتی‌که محدوده طرح ترافیک شرایط لازم را داشت، آن را تا محدوده زوج و فرد توسعه داد و با توجه به حجم تردد و مشکلاتی که وجود دارد، می‌بایست محدودیت‌های بیشتری را برای کنترل ترافیک و حجم تردد خودروها اعمال کنیم.


صدر‌اعظم نوری با بیان این‌که برای تشویق شهروندان به استفاده کمتر از خودروهای شخصی باید به فعالیت‌های جایگزین روی آوریم، گفت: توجه به حمل و نقل عمومی و دسترسی آسان شهروندان به آن از مهمترین اقدامات در این راستا است.


وی اذعان کرد: تأمین تجهیزات مترو و تکمیل واگن‌های مورد نیاز آن به‌عنوان حمل و نقل پاک و به حداقل رساندن زمان سفرها از الزامات مهم برای ایجاد گرایش شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی است.


عضو شورای شهر تهران با اشاره به این‌که خروج اتوبوس‌های فرسوده، تأمین خودروها به اندازه کافی و به حداقل رساندن زمان انتظار مسافران به‌عنوان مهمترین اقدام در بروز‌رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی است، افزود: در صورت فراهم نشدن امکان جایگزینی خودروهای فرسوده با نو، می‌توان از طریق به‌کارگیری فیلترهای جذب دوده از آلودگی‌های آن‌ها کاست.


صدر‌اعظم نوری تصریح کرد: به‌نظر می‌آید همگان باید نسبت به کنترل ترافیک شهر تهران توجه ویژه داشته باشند و در این میان نقش دولت از همه با‌اهمیت‌تر است، زیرا می‌تواند با فراهم کردن تسهیلات شرایط استفاده بیشتر از اوراق مشارکت را در حل نیازهای مترو و شبکه حمل و نقل عمومی تأمین کند و با فراهم‌کردن سازوکارهایی شرایط را در جهت حرکت قطعه‌سازان خودرو به‌منظور استاندارسازی قطعاتشان هدایت کند.


وی در پایان ضمن تقدیر از همکاری پلیس راهور در رفع معضل ترافیک، گفت: امیدواریم در مرحله بعدی اجرای طرح ترافیک هم همکاری خوبی را داشته باشیم و تجهیز شدن دوربین‌ها توسط پلیس به حدی برسد که بتوانیم تردد خودروهای آلاینده را به‌ویژه در شب رصد کرده و گام مؤثری را در جهت کاهش آلودگی هوای تهران برداریم.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته