دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آذر 1397 - 16:46
حجت‌الاسلام کلانتری:

زیرساخت‌های معرفتی باید در جامعه ایجاد شود

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد با بیان اینکه باید زیرساخت‌های معرفتی را ایجاد کرد، گفت: اگر فعالیتی با صداقت صورت بگیرد، قطعاً ایجاد جاذبه خواهد کرد.
کد خبر : 330807
DSC_8190.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری ظهر امروز در حلقه معرفتی استادان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه اثربخشی کار فرهنگی زمانی است که برخواسته از اعماق وجود انسان باشد، گفت: کار فرهنگی نباید از روی عادت، دستور و رفع تکلیف باشد؛ چراکه قطعاً نتیجه معکوس خواهد داشت.


وی با بیان اینکه تقبل و انجام مسئولیت در جامعه اسلامی، مصداق کامل حرکت جهادی، ایثار و از خودگذشتگی است، اظهار کرد: خدمت به بندگان در دین مبین اسلام، از ارزش بالایی برخوردار است.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، فعالیت در دانشگاه و هدایت نسل جوان را افتخاری والا در عرصه خدمت‌رسانی دانست و عنوان کرد: خدمت در دانشگاه و مراکز علمی و به تبع آن خدمت به فکر، اندیشه، فرهنگ، تربیت و پرورش انسان  به‌ویژه نسل جوان دانشجو موفقیت کم‌نظیری است که فقط شامل برخی از بندگان می‌شود.


کلانتری تصریح کرد: گاهی انسان غرق نعمتی الهی است که به سبب برخورداری همیشگی از آن نعمت، کمتر به آن توجه می‌کند و معلمی یکی از این نعمت‌هاست که اگر تا آخر عمر شکرگزار آن باشیم باز به درگاه الهی بدهکار هستیم.


وی با بیان اینکه معلمی عرصه بابرکتی است که سبب می‌شود هم خود انسان دچار رشد فکری و ذهنی و فرهنگی شود و هم مسبب رشد دیگران، عنوان کرد: در این راه سخت، تواضع، اخلاق حسنه، اخلاص، رفتار انسانی و منش الهی حرف اول را می زند.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه برای ایجاد تحول فرهنگی در مخاطبان باید از خودمان شروع کنیم، اظهار کرد: اگر شخص دچار تحول نشود، نمی‌تواند جامعه، مردم و محیط خود را متحول کند. موفقیت مردان بزرگ تاریخ‌ساز در ایجاد تحول در جوامع پیرامون خود، همواره معلول همین عامل بوده است.


کلانتری با بیان اینکه باید زیرساخت‌های معرفتی را ایجاد کرد، گفت: اگر بر‌اساس صداقت، صفا و بصیرت فعالیتی صورت بگیرد، قطعاً ایجاد جاذبه خواهد کرد.


عضو هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به توقف‌نکردن دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای آموزشی، تصریح کرد: با توجه به همین مسئله، ظرفیت و گستره فعالیت‌های فرهنگی کاهش یافته که باید برای جذب حداکثری با استفاده از برنامه‌های جدید، تلاش کرد.


وی برگزاری اردوهای متمرکز معرفتی کوتاه و بلندمدت استانی و کشوری، حلقه‌های بصیرتی و نشست‌های تخصصی را جایگزینی مناسب برای این مسئله دانست.


انتهای پیام/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته