دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1394 - 12:42

مناف هاشمی: پروژه ساخت ورزشگاه نقش جهان تا پایان سال به اتمام می‌رسد

معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش اعلام کرد دستگاه‌های اجرایی 40 درصد و فدراسیون‌های ورزشی بالای 50 درصد بودجه خود را دریافت کرده‌اند
کد خبر : 33066

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، سید مناف هاشمی در این باره گفت: به دلیلی اینکه در سال منتهی به المپیک قرار داریم بالای 50 درصد بودجه فدراسیون‌های ورزشی را پرداخت کرده‌ایم این در حالی است که به دستگاه‌های اجرایی حدود 40 درصد پرداختی داشته‌ایم.»


هاشمی ادامه داد: «ما در فدارسیون بوکس 50 درصد، تکواندو 48 تا 50 درصد، کشتی47 درصد، والیبال 49 درصد، وزنه‌برداری 52 درصد، ووشو 50 درصد، دوچرخه‌سواری 50 درصد، دوومیدانی 50 درصد، تیراندازی 51 درصد و تیر و کمان 40 درصد پرداخت داشته‌ایم. امیدواریم این رشته‌ها جایگاهی در رقابت‌های المپیک کسب کنند. افتخارات عرصه المپیک بالاترین موفقیت است.»


وی در مورد اینکه قرار بود نصف بودجه فدراسیون‌ها را خودشان تامین کنند، گفت:«فدارسیون‌هایی که به یک جایگاهی رسیدند و می‌توانند درآمدزایی کنند مثل فوتبال، والیبال و کشتی. باید به تعادل برسیم. فشار زیادی وجود دارد فدراسیون تکواندو بودجه‌اش را روی عدد 15 میلیارد می‌بندند اما وزارت می‌تواند 3-4 میلیارد کمک کند. به هر حال اسپانسرها هم می‌توانند کمک کنند. بانک‌ها ورود خوبی به این مسئله داشته‌اند.»


معاون وزیر ورزش در خصوص اماکن ورزشی تصریح کرد: «برای 5 ماه سال جدید 40 پروژه ملی و 90 پروژه استانی را احداث کرده‌ایم. 601 پروژه تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، هر چند که در مقایسه با 4 هزار پروژه عدد بزرگی نیست. درباره پروژه‌ای مثل نقش جهان اصفهان به توافقات رسیده‌ایم و پیش‌بینی این است که تا پایان امسال به اتمام برسد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب