دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد

عذرخواهی تلگرام برای انتشار استیکرهای غیر اخلاقی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مدیریت نرم افزار تلگرام به دلیل انتشار استیکرهای غیراخلاقی از سوی کاربران در این شبکه مجازی، از جمهوری اسلامی ایران عذرخواهی کرد.
کد خبر : 33061

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، محمود واعظی پنجشنبه شب در بجنورد اظهارکرد: مدیریت این شبکه مجازی در ایمیلی که برای وزارت ارتباطات فناوری اطلاعات ارسال کرده، متعهد شده است براساس قوانین جمهوری اسلامی فعالیت داشته باشد و این استیکرهای غیر اخلاقی را از شبکه خود برای کاربران ایرانی حذف کند.
به گفته وی ،مدیریت تلگرام به صورت مستقیم در استیکرهای غیراخلاقی نقشی نداشته است و آنچه طراحی‌شده در فضای آن توزیع شده، توسط کاربران انجام شده است.
وی اضافه کرد: تلگرام در ابتدای فعالیت در ایران به کاربرانش اجازه داد با اختیار خودشان استیکرهابی طراحی و از آن استفاده کنند و برخی از کاربران ایرانی نیز با استفاده از ظرفیت، استیکرهای غیر اخلاقی را انتشار دادند که باعث نارضایتی شده بود.
وزیر دولت یازدهم تصریح کرد: دولت یازدهم با نرم‌افزارها و شبکه‌های اجتماعی که در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی کار کنند مشکلی ندارد و فقط با فعالیت شبکه‌هایی که بخواهند این چارچوب را رعایت نکنند، برخورد می شود.
واعظی اظهارکرد: کاربران شبکه‌های مجازی باید بدانند که اگر در چارچوب قوانین کشورمان در این فضا کار نکنند، ممکن است دستگاه های نظارتی این شبکه‌ها را فیلتر کنند.
وی تصریح کرد: پس از تذکر ما نسبت به استیکرهای غیر اخلاقی در تلگرام و پیگیری این شبکه مجازی، وضع خوبی در این شبکه ایجاد شده و از انتشار استیکرهای غیر اخلاقی جلوگیری شد.
**** بستن پیامک‌های تبلیغاتی با 8999
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با قبول برخی نارضایتی از سوی مشترکان تلفن همراه پیرامون ارسال حجم وسیعی از پیامک های تبلیغاتی افزود: کاربران می توانند با ارسال 8999 به همراه اول انصرافشان را از پیامک های تبلیغاتی اعلام کنند و برای سایر اپراتورها نیز این وضع وجود دارد ، ولی شماره ارسالی تفاوت دارد.
واعظی اضافه کرد: اپراتورها نیز موظف شده‌اند به محض دریافت شماره انصراف از ارسال این پیامک‌ها به مشترکانشان خودداری کنند و رضایت خوبی در این بخش در ماه‌های اخیر به‌وجود آمده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته