دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آذر 1397 - 09:31
حجت‌الاسلام کلانتری:

موضوعات معرفتی و معنوی ویژگی مهم کارکرد تشکل‌های دانشگاه‌هاست

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تشکل‌ زمانی در دانشگاه مؤثر است که ورود به آن، انسان را به لحاظ معرفتی و معنوی رشد دهد.
کد خبر : 330574
DSC_8151.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری عصر دیروز در مراسم اختتامیه اردوی تشکیلاتی دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان‌های‌ فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد (حیات طیبه دو) به میزبانی واحد بوشهر با ابراز رضایت از حضور در این جمع نورانی، پرفیض و ارزشی و تشکر از میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با طرح این سؤال که نیاز اصلی دانشجوی امروز چیست؟ گفت: براساس یک تجربه بلند‌مدت از حضور خود در آموزش عالی کشور، بهترین پاسخ را در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان می‌توان یافت که معظم‌له فرمودند: مشکل اصلی فضای دانشجویی ما، ضعف تحلیل مسائل است.


وی با بیان اینکه با وجود جبهه بزرگی از دانشجویان آگاه، برخی دانشجویان به واسطه نبود شناخت و مطالعه کافی از فضای دوره زندگی خود، کشور، تاریخ معاصر، دشمنان و مسائل مختلف درون و برون کشور آگاهی ندارند، تشریح کرد: متأسفانه این ناآگاهی بعضاََ سبب می‌شود که جوانان ما به راحتی فریب‌خورده و ابزار دست جریانی خاص قرار‌ گرفته و در مسیر غلطی قرار گیرند؛ بنابراین اگر به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دقت کنیم، درخواهیم یافت که ایشان بر فهم سیاسی و معرفتی دانشجویان تأکید بسیار فرموده‌اند.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان تاریخچه تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌های کشور اظهار کرد: نخستین تشکل دانشجویی دانشجویان، انجمن اسلامی دانشگاه تهران بود که فقط هشت سال پس از تأسیس دانشگاه تهران در سال 1322 به دست جمعی از دانشجویان رشته پزشکی که حضور یک جریان اسلامی بیدار، فعال و آگاه را برای هدایت جوانان به سمت آرمان‌های الهی در دانشگاه لازم می‌دیدند، شکل گرفت.


کلانتری با تأکید بر اینکه فعالیت این دانشجویان در فضایی غریبانه و بسته شکل گرفت، عنوان کرد: در آن ایام نه مدیریت دانشگاه علاقه‌مند به تشکیل چنین تشکلی در دانشگاه بود و نه حاکمیت سیاسی وقت کشور  انجام این‌گونه فعالیت‌ها را در دانشگاه مجاز می‌دانست.


وی با بیان اینکه انجمن اسلامی دانشجویان، نخستین گروه دانشجویی بود که با امام خمینی ( ره)، بیعت کردند، تصریح کرد: پس از تأسیس دانشگاه شیراز و دانشگاه تبریز و متعاقب آن ایجاد انجمن اسلامی دانشجویان در آن دانشگاه‌ها، این دانشجویان در سال 1341 نخستین گام خود در مبارزات سیاسی کشور را برداشتند و بلافاصله با بنیانگذار کبیر انقلاب بیعت کردند.


عضو هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه  یکی از انتظارات از دانشجویان امروز، مطالعه و افزایش آگاهی‌ها و سطح بینش خود نسبت به مسائل است، اظهار کرد: بحث معرفتی و معنوی در دانشگاه بسیار مهم و حائز اهمیت است.


کلانتری با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جوان تحصیل کرده، معنویت و ارتباط با ذات لایزال الهی است، اظهار کرد: علاوه بر مسائل معنوی و اخلاقی در کنار تحصیل مباحث علمی، معرفتی و فکری هم باید همواره مورد توجه باشد.


انتهای پیام/ 4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته