دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آذر 1397 - 08:53

ترامپ و اون به‌زودی دیدار می‌کنند

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که دیدار دومش با رهبر کره شمالی به‌زودی و در اوایل سال آینده میلادی رخ خواهد داد.
کد خبر : 330560
773x435_trump-says-next-meeting-with-north-koreas-kim-likely-in-early-2019.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از یورونیوز، دونالد ترامپ درباره دیدار دوم با کیم جونگ اون گفت: «فکر می‌کنم دیدار ما در ماه‌های ژانویه یا فوریه (دی و بهمن) رخ دهد.»


وی درباره محل احتمالی دیدار دو رهبر نیز افزود: «در حال حاضر سه مکان ارزیابی می‌شوند که درنهایت یکی از آن‌ها به‌عنوان محل دیدار انتخاب خواهد شد.»


رئیس‌جمهور آمریکا این سخنان را در هواپیما و در زمان بازگشت از نشست رهبران گروه 20 در آرژانتین ابراز کرد و ادامه داد: «ما روابط بسیار خوبی داریم و به‌خوبی در حال پیشرفت هستیم. دیدار دوم ما هرچه زودتر انجام خواهد شد.»


به گزارش آنا، ترامپ و اون برای اولین بار در 12 ژوئن (22 خرداد) در سنگاپور دیدار کردند. در این دیدار دو رهبر تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند تا بر اساس آن صلح و ثبات به شبه‌جزیره کره بازگردد.


جنگ در سال 1950 میلادی در شبه‌جزیره کره و میان کره جنوبی با پشتیبانی نیروهای سازمان ملل متحد به رهبری آمریکا از یک  سو و جمهوری دمکراتیک خلق کره (کره شمالی) با پشتیبانی چین و کمک نظامی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی از سوی دیگر آغاز و سه سال بعد با پیمان آتش‌بس به پایان رسید؛ ولی از آن زمان سطح تنش‌ها همیشه بالا بوده است.


انتهای پیام/4106/4093/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته