دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1397 - 17:54

درخواست اپوزیسیون ونزوئلا از انگلستان؛ طلاها را به مادورو ندهید

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا از دولت انگلستان درخواست کرد تا ذخایر طلای دولت ونزوئلا در لندن را به رئیس‌جمهور فعلی تحویل ندهد.
کد خبر : 330496
6.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، در پی اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه دولت ونزوئلا، دولت مادورو به فکر جمع‌آوری منابع ارزی و ذخایر طلا که در خارج از این کشور نگه‌داری می‌شود، افتاده است.


به گفته منابع آگاه در دولت انگلستان، ونزوئلا چیزی در حدود 550 میلیون دلار ذخیره طلا در بانک‌های این کشور داشته و دولت ونزوئلا تصمیم دارد تا این منابع را به داخل کشور منتقل کند.


درز این خبر از منابع انگلیسی باعث به تکاپو افتادن اپوزسیون داخلی ونزوئلا شده است.


«خولیو بورگس» رهبر مخالفان ونزوئلا در این خصوص می‌گوید: «از دولت انگلستان تقاضا می‌کنم که این منابع را در اختیار نیکولاس مادورو قرار ندهد.»


وی تأکید کرد: «مادورو و دولتش این پول را نیز صرف زندانی کردن و سرکوب مخالفان خواهند کرد و چیزی از این منابع مالی در اختیار مردم ونروئلا قرار نخواهد گرفت.»


بورگس تصریح کرد: «نیکولاس مادورو صاحب مشروع این منابع نیست. این رئیس‌جمهور غیرقانونی منابع را علیه مردم صرف خواهد کرد.»


«نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در این خصوص گفته بود: «ما تلاش داریم تا به دومین کشور بزرگ دارای ذخایر طلا در جهان تبدیل شویم.»


وی ترامپ را بیمار روانی معرفی کرده و تأکید کرده بود: «ترامپ یک بیمار اسکیزوفرن است. ما در برابر امپریالیسم آمریکا، زانو نخواهیم زد.»


به گزارش آنا، کاراکاس درگیر یک بحران مالی وحشتناک است و تحریم‌های آمریکا می‌تواند این کشور را در معرض خطر یک فاجعه انسانی قرار دهد.


انتهای پیام/4095/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته