دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1397 - 18:07
در دانشکده دندانپزشکی؛

کمپین «من هم برای آگاهی از سلامت خود آزمایش HIV می‌دهم» برگزار شد

عضو هیأت علمی دانشکده دندانپزشکی آزاد اسلامی گفت: به مناسبت هفته جهانی ایدز امسال نیز در قالب یک کمپین، آزمایش رایگان HIV در این دانشکده صورت گرفت.
کد خبر : 330470
داندانپزشکی.jpg3.jpg

علیرضایی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: اول دسامبر 2018 سازمان جهانی بهداشت با شعار سال تحت عنوان «اطلاع از وضعیت خودتان» درهفته جهانی ایدز نام‌گذاری شد و کشور ما هم همان‌طور که از سه دهه گذشته میزبان این عفونت شده برنامه هایی را در دستور کار خود دارد.


عضو هیأت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: امسال نیز در قالب یک کمپین و با کمک ارگان‌های مختلفی که در این کار شریک بودند مانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت کشور، یونیسف، ستاد مبارزه با مواد مخدر و ارگان‌های بسیاری مثل WHO و حتی آموزش‌وپرورش اعلام آمادگی کرده و کمپینی را باهدف تغییر تصور غلط در موردبیماری ایدز تشکیل می دهند.


وی با اشاره به مراسم روز گذشته در دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران افزود: با انتخاب شعار «من هم برای آگاهی از سلامت خود، آزمایش HIV می‌دهم»، ابتدا جلسه سخنرانی با موضوع اطلاع‌رسانی در خصوص راه‌های انتقال، جلوگیری از انتقال و راهکار در صورت مواجهه با بیماری انجام شد، در ادامه معرفی مراکز مشخص برای مشاوره و درمان رایگان با حضور دانشجویان و اساتید و کارمندان علاقه‌مند صورت پذیرفت، سپس تست سریع HIV برای افراد داوطلب شامل دانشجویان، اساتید و کارمندان صورت گرفت و بروشورهای اطلاع‌رسانی در بین دانشجویان و علاقه‌مندان توزیع گردید.



علیرضایی با اشاره به عدم اطلاع افراد از راه‌های پیشگیری و انتقال گفت: تصور اینکه راه‌های انتقال بسیار زیاد و کنترل آن دشوار است نادرست و درصورتی‌که راه‌های انتقال به چهار عامل محدود می‌باشد و افراد درصورت انجام این رفتارهای پرخطر با رعایت نکاتی می‌توانند پیشگیری کنند. در این راستا مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در سطح کشور شروع به فعالیت کردند که به‌طور رایگان و نتایج آزمایش به‌صورت محرمانه به فرد اطلاع داده می‌شود و در صورت مثبت بودن تست درمان افراد به‌صورت رایگان انجام می‌گیرد.


علیرضایی درباره تصور غلط دیگری که درباره آلوده شدن وجود دارد تصریح کرد: یک تصور غلط دیگری وجود دارد و آن‌هم این است که افراد آلوده شدن را مساوی با HIV و ایدز می‌دانند، درصورتی‌که اگر در مراحل اولیه تشخیص داده و درمان بشود، فرد اصلاً وارد بیماری ایدز نخواهد شد.


 



 


وی در پایان گفت: از طرف هیات رئیسه دانشکده دندانپزشکی از همکاران مهمان از مرکز بهداشت شمال تهران  تقدیر به عمل آمد و ادامه داد: با تشکر از افشین حراجی ریاست دانشکده دندانپزشکی و آرش عزیزی معاونت پژوهشی دانشکده که با حمایتشان بستری در این جهت آماده کردند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته