دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مبشری:

39 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد است

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمعیت تحت پوشش کمیته امداد این استان 39هزار خانوار است که از این تعداد 15هزار و 340خانوار زنان سرپرست خانواده هستند.
کد خبر : 330377
IMG_0179.JPG

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، قباد مبشری با بیان اینکه اکنون جمعیت تحت پوشش کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نزدیک به 39 هزار خانوار است، گفت: از این تعداد 15 هزار و 340 خانوار زنان سرپرست خانواده هستند که به دلایلی ازجمله طلاق، فوت، بیماری و زندانی بودن سرپرست و سایر موارد از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.


وی با اشاره به اینکه تعداد زنان تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد 48 هزار و 498 نفر هستند، افزود: مستمری‌بگیران زن 60 ساله این نهاد اعم از سرپرست و غیرسرپرست 16 هزار و 717 نفر هستنند.


مبشری به خدمات ارائه‌شده به زنان سرپرست خانوار اشاره و بیان کرد: خدماتی مانند اجاره مسکن، بیمه اجتماعی، اهدای جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج مجدد، پرداخت هزینه دارو و درمان، خدمات آموزشی، سفرهای زیارتی، پرداخت شهریه دانش‌آموزان و دانشجویان دختر از جمله خدمات این نهاد برای این قشر از جامعه هدف است.


مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این نهاد توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش با اجرای طرح‌های خودکفایی و اشتغال‌زایی را در رأس برنامه‌های خود قرار داده است، گفت: بانوان تحت حمایت این نهاد با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی می‌توانند در زمینه‌های صنایع‌دستی از جمله: خیاطی، قالی‌بافی، گلیم‌بافی، عروسک‌سازی و سایر طرح‌های اشتغال فعالیت کنند و در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده خود مؤثر باشند.


وی افزود: کمیته امداد برای تشویق، تداوم و توسعه اشتغال ایجادشده توسط بانوان تحت حمایت در مواقع برگزاری نمایشگاه‌ها با دعوت از آنان برای نمایش توانمندی‌های خود در نمایشگاه‌ها به آنان در فروش و بازاریابی تولیدات خود کمک می‌کند.


مبشری با اشاره به نظارت مستمر کمیته امداد بر نحوه اجرای طرح‌های اشتغالی که از سوی زنان سرپرست خانوار اجرایی می‌شود، گفت: به‌منظور پایداری طرح‌های اجراشده، ناظران فنی کمیته امداد بر مراحل قبل، حین و بعد از اجرای شغل توسط مددجویان نظارت می‌کنند.


وی یادآور شد: نیکوکاران و خیران برای کمک به نیازمندان کمیته امداد علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر این نهاد می‌توانند از طریق سامانه پیامکی ۰۷۴*۸۸۷۷* کمک‌های خود را اهدا کنند.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
مهدیان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
۰
والا من 8سال تحت پوشش هستم به جز وام کارگشایی ویک یخچال ومستعمری جزیی چیزی شاملم نشده نه کمک هزینه کرایه خونه نه سفرزیارتی ونه کمک هزینه درمانی یابیمه
هلدینگ شایسته