دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1393 - 13:50
در گفت‌وگو با آنا تشریح شد

جزئیات نخستین جلسه شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: دانشگاه آزاد کرج در حال ایجاد پژوهشکده و پارک علم و فناوری و عقد تفاهمنامه با سازمان مهندسی و اصناف البرز برای آموزش نیروهای انسانی آنان است.
کد خبر : 3302

دکتر سینا نعمتی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، با توجه به برگزاری نخستین جلسه شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز جزئیات این نشست را تشریح کرد و با تأکید بر اهمیت و ضرورت تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان در این استان اظهار کرد: این جلسه در اجرای رهنمودهای دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد.








نعمتی‌زاده از همه اندیشمندان، استادان، دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان البرز و همچنین نهاد‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی استان البرز دعوت کرد تا با همکاری با شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانشگاه، نسبت به تقویت شرکت‌های دانش بنیان در سطح استان البرز اقدام کنند

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، رویکرد و تصمیم دانشگاه آزاد اسلامی در تأسیس و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را بسیار جدی و جامع دانست و افزود: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج اقدام به راه‌اندازی ۳ شرکت دانش‌بنیان کرده و در حال ایجاد پژوهشکده و پارک علم و فناوری و عقد تفاهم نامه با سازمان مهندسی و اصناف البرز برای آموزش نیروهای انسانی آنان است.


وی برنامه‌های شورای اقتصاد و سرمایه گذاری این معاونت را یادآور شد و به آنا گفت: اکنون معاونت هماهنگی با استفاده از استادان مجرب و متخصص و همچنین دانشجویان و دانش آموختگان چهار کمیته تخصصی زیر نظر شورای اقتصاد و سرمایه گذاری تشکیل داده است که بصورت تخصصی و کابردی مشغول به کار هستند.


نعمتی زاده، سهم اقتصاد دانش‌بنیان از GDP (تولید ناخالص داخلی) در چشم انداز ۱۴۰۴ که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد اعلام کرد و دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از نهادهای آموزشی پژوهشی که توان تحقق این هدف را در کنار سایر نهاد دارد، مطرح کرد.


وی تعامل و همکاری این شورا با بخش‌های اقتصادی، صنعتی، تجاری، کشاورزی و اداری استان البرز را خوب و سازنده توصیف و از حضور آنان در جلسات و جدیت در پیگیری مصوبات شورا تشکر کرد.


نعمتی‌زاده از همه اندیشمندان، استادان، دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان البرز و همچنین نهاد‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی استان البرز دعوت کرد تا با همکاری با شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانشگاه، نسبت به تقویت شرکت‌های دانش بنیان در سطح استان البرز اقدام کنند تا بتوانیم با کمک همه بخش‌های استان نسبت به جذب سرمایه و ایجاد اشتغال و در ‌‌نهایت رونق اقتصادی کشور گام‌های بلند‌تر و مؤثرتری برداریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته