دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1393 - 12:08

اعزام ۴ هزار نظامی آمریکایی به کویت

به دنبال درخواست رئیس‌جمهوری آمریکا از کنگره برای استفاده از نیروی نظامی علیه داعش، بیش از ۴ هزار نظامی آمریکایی عازم کویت شدند.
کد خبر : 3299

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رویترز،هفته گذشته 45 نظامی آمریکایی از کویت به عراق رفتند و از آن کشور عازم پایگاه هوایی «عین الاسد» عراق شدند.


در ادامه این روند نیز بیش از 4هزار نظامی آمریکایی عازم کویت شدند.


«گرگ سئیرا» فرمانده نیروهای نظامی آمریکا اعلام کرد که بیش از 4 هزار نظامی از «فورت کارسون»، تیم رزمی تیپ سوم کلرادو عازم کویت شده‌اند.


وی روز جمعه گفت: ما به طور کامل برای این مأموریت آمادگی داریم. ما برای هرگونه عملیات احتمالی آمادگی داریم و در نهایت اگر وارد نبرد شویم، به صورت قاطعانه پیروز می‌شویم.


استقرار این نظامیان آمریکایی سه روز پس از آن صورت می‌گیرد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در روز چهارشنبه هفته گذشته، درخواست استفاده از نیروی نظامی برای مقابله با گروه داعش را به کنگره فرستاد.


این درخواست به اوباما اجازه می‌دهد تا بخشی از سرمایه انسانی و نظامی آمریکا را برای مبارزه با داعش تا سال 2018 به منطقه اعزام کند.


ارتش آمریکا از سال 2011 تاکنون یک تیپ نظامی در کویت دارد و اخیراً از آن نظامیان خود برای کمک به آموزش هم‌پیمانانش در نبرد علیه داعش استفاده می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته