دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
زینال‌زاده در گفتگو با آنا:

فیلم «فردا روز دیگری است» محصول مشترک ایران و ترکیه است

کارگردان «فردا روز دیگری است» از آماده شدن این فیلم خبر داد و گفت: این اثر ساخت مشترک ایران و ترکیه است و به‌زودی به شبکه نمایش خانگی می‌آید.
کد خبر : 329898
1511201753187582.jpg

محرم زینال‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره فعالیت‌های جدید خود اظهار کرد: فیلم سینمایی «الیا» را در ارومیه ساختم که در مرحله تدوین نهایی قرار دارد.


این بازیگر و کارگردان سینما با بیان اینکه بازیگران این فیلم همه بومی هستند، افزود: در یک فراخوانی نزدیک به 600 هنرمند در منطقه آذربایجان جمع شدند. از میان آنها گزینش نهایی انجام گرفت. نزدیک به 40 الی 60 نفر در این فیلم حضور دارند که تمامی آنها به بیمار روانی مبتلا هستند.


وی با بیان اینکه موضوع این قصه درباره بیماران روانی است و محوریت بازی را برعهده دارم، گفت: این اثر فیلم خاصی است که نوشته، کارگردانی، طراحی صحنه، بازی و تدوین را خود انجام می‌دهم.


زینال‌زاده علت کم کاری‌اش را مشکلات فراوان پیش‌رو بیان کرد و افزود: تهیه‌کنندگان در بخش خصوصی در موقعیت و فیلم‌ها و آدم‌های خاص سرمایه‌گذاری می‌کنند. برای نسل ما که از دهه 70 ماندگار هستیم، به سراغمان کم می‌آیند. با میانسالان کار کردن و با حساسیت‌هایی که در ما سراغ دارند ریسک بزرگی است.


وی گفت: سینما تجارت و هنر است؛ امّا مفهوم، پیام و ذات فیلم‌نامه باید درست باشد که آدم برای حضور، فعالیت و کار کردن رغبت کند.


زینال‌زاده ادامه داد: متأسفانه این امر خیلی کم رخ می‌دهد، به‌ ناچار گوشه‌نشین و در انزوا هستیم. هرچند که این انزوا بی‌حاصل نیست؛ مطالعه می‌کنیم، فیلم نگاه می‌کنیم و سعی می‌کنیم به‌روز باشیم.


وی با بیان اینکه با سینمای ترکیه در ارتباط بودم، افزود: فیلمی با مضمون دفاع مقدس به‌نام «تو خورشید من ماه» را با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربه ساختم که در ایران هنوز اکران نشده، امّا در فستیوال ترکیه جایزه اول را در کارگردانی، فیلمبرداری و موزیک برد و از آنجا به یک کمپانی فیر فیلم دعوت شدم تا فیلم ساخته شده آن کمپانی را مونتاژ مجدد کنم، بعد از آن به یک فستیوال دیگر و دوباره به فستیوال دیگری دعوت شدم، یعنی نزدیک به سه سال با دوستان ترک همکاری کردم که پس از برگشتم به ایران فیلم «الیا» را در آذربایجان ساختم که امیدوارم بتوانم در این عرصه هنوز با اندک بضاعتی که دارم کار کنم و داشته‌هایم را منعکس کنم.


زینال‌زاده درباره آخرین کاری که از وی در تلویزیون به نمایش درآمد، گفت: آخرین کارم در تلویزیون سریال «جاده قدیم» بود که بازی کردم.


وی اضافه کرد: به‌زودی فیلم «فردا روز دیگری است» به کارگردانی‌ام که ساخت مشترک ایران و ترکیه است، به شبکه نمایش خانگی می‌آید. 


انتهای پیام/4072/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته