دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1397 - 17:47

4 اصل اساسی در ازدواج را بدانید

کارگاه آموزشی «ازدواج مطلع عشق» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر برگزار شد و حجت‌الاسلام دهنوی چهار اصل اساسی در ازدواج را تشریح کرد.
کد خبر : 329858
index.jpg3.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شاهین‌شهر، کارگاه آموزشی «ازدواج مطلع عشق» به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر با حضور حجت‌الاسلام حسین دهنوی کارشناس فرهنگی صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران و  شرکت پرشور دانشجویان برگزار شد.


دهنوی در این کارگاه چهار اصل اساسی را در ازدواج تشریح کرد و گفت: اصل همتایی در ازدواج یکی از مهم‌ترین مواردی است که به عنوان پیش زمینه ازدواج، جوانان عزیز باید به آن توجه کنند که در صورت  توجه‌نکردن به این اصول زندگی مشترک زوجین با مشکل روبرو خواهد شد و این مهم را تجربه، علم و تحقیقات ثابت کرده است.


وی افزود: اصل همتایی اعتقادی به عنوان اولین اصل در ازدواج باید مورد توجه ویژه قرار گیرد؛ چراکه بی‌توجهی به آن می‌تواند آسیب‌های جدی به کانون خانواده وارد کند. دومین اصلی که در همتایی در ازدواج مهم است اصل همتایی مذهبی است؛ زیرا ازدواج دو فرد با مذاهب گوناگون می‌تواند زمینه تخریب پایه‌های یک زندگی مشترک را فراهم آورد.


کارشناس مسائل خانواده ادامه داد: اصل همتایی خانوادگی نیز در قوام زندگی‌های مشترک نقش قابل توجهی را ایفا می‌کند؛ بنابراین توجه کسانی که درصدد تشکیل خانواده هستند به این اصل می‌تواند در تداوم زندگی مشترک تأثیر بسزایی داشته باشد و در نهایت اصل همتایی فرهنگی از اصولی است که باید به آن توجه داشت و به سادگی از کنار آن عبور نکرد.


دهنوی گفت: سعی کسانی که قصد ازدواج دارند باید بر این باشد که در این چهار اصل تا حد ممکن به هم نزدیک باشند و در زمان انتخاب همسر به جای احساس، از قوه تعقل خود بهره بجویند و از مشورت با بزرگان خصوصاً پدر و مادر کوتاهی نکنند.


به گزارش آنا در ادامه این کارگاه که با استقبال قابل توجه دانشجویان روبه‌رو شد، دانشجویان به طرح سؤالات خود پرداختند.  


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته