دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1397 - 00:10
آنا گزارش می‌دهد؛

ضوابط ثبت‌نام در آزمون دوره دکتری 98

داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال 98 باید به ضوابط ثبت‌نام توجه کنند.
کد خبر : 329786

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بالاترین دوره تحصیلی آموزش عالی است كه به اعطای مدرك تحصیلی می‌انجامد و رسالت آن تربیت افرادی است كه با نوآوری در زمینه‌های مختلف علوم و فناوری در رفع نیازهای كشور و گسترش مرزهای دانش مؤثر باشند.


این دوره به دو صورت است. شیوه آموزشی  پژوهشی دوره‌ای كه محتوای برنامه آن مشتمل بر واحدهای درسی، كارهای پژوهشی و پایان‌نامه است.


 شیوه پژوهش‌محور دوره دكتری تخصصی است كه با محوریت پژوهش و مشتمل بر اخذ واحدهای آموزشی محدود و ارائه رساله برگزار می‌شود. برگزاری دوره دكتری پژوهش‌محور مشروط به داشتن طرح پژوهشی تقاضامحور (طرح پژوهشی دارای كارفرمای مشخص كه برابر قرارداد، اجرای آن به مؤسسه واگذار و اعتبارات كامل آن به همراه هزینه‌های نظارت بر آن توسط كارفرما تأمین و نتیجه كار نیز تحویل گرفته می‌شود) با كارفرمای مشخص (شخصیت حقوقی اعم از دولتی و غیردولتی است كه طی یك قرارداد، انجام طرح پژوهشی را به دانشگاه/مؤسسه واگذار کرده و متعهد به تأمین همه هزینه‌های انجام و نظارت بر اجرای موضوع قرارداد است) است.


داوطلبان آزمون دوره دکتری باید برای ثبت‌نام به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.


ثبت‌نام در آزمون دوره دکتری از ششم آذرماه آغاز شده و تا 12 آذرماه ادامه دارد. بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، هزینه ثبت‌نام در این آزمون 600 هزار ریال و به‌صورت علی‌الحساب است. پس از وصول مصوبه هزينه ثبت‌نام آزمون‌های سال 1398، مبلغ مابه التفاوت هزينه ثبت نام در مراحل بعدی اخذ خواهد شد.


همچنین لازم است در درج كد ملی، نام خانوادگی و نام، مشخصات شناسنامه‌ای، ارسال عكس، رشته امتحانی مورد نظر، نام شهرستان برای تعیین حوزه امتحانی و تمامی اطلاعات لازم دیگر دقت و توجه كافی به عمل آورند.


بدیهی است در صورت اعلام و ارسال هرگونه اطلاعات اشتباه، با داوطلب به عنوان متخلف برخورد خواهد شد.


داوطلب در انتخاب كدرشته امتحانی و همچنین حوزه امتحانی، دقت نماید چراكه پس از پایان مهلت قانونی ثبت نام و ویرایش اطلاعات، درخواست های واصله در این خصوص، ترتیب اثر داده نخواهد شد.


پذیرفته‌شدگان نهایی دوره‌های روزانه امسال بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تكمیلی، حتی در صورت عدم ثبت‌نام و یا انصراف قطعی از رشته قبولی، مجاز به ثبت‌نام و شركت در آزمون دكتری سال 1398 نخواهند بود.


دانشجویان دوره دکتری غیرروزانه که می‌خواهند بار دیگر در آزمون دوره دکتری سال 98 شرکت کنند، باید برای شرکت در آزمون از تحصیل خود انصراف دهند. در غیر این صورت در صورت قبولی از ادامه تحصیل بازخواهند ماند.


داوطلبان باید معدل دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی را در مراحل ثبت‌نام اینترنتی درج کنند.


در پایان ثبت‌نام اینترنتی تأیید صحت اطلاعات ارسالی به عهده شخص داوطلب است، لذا دقت و توجه كافی در این خصوص به عمل آید.


داوطلبان پس از تكمیل تقاضانامه و دریافت شماره پرونده و كدپیگیری، یك نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و پس از مطالعه مندرجات آن، آن‌را نزد خود نگهداری کنند.


توصیه می‌شود داوطلب فرآیند ثبت‌نام را شخصاً انجام دهد و شماره پرونده و كد پیگیری دریافتی از سایت را، نزد سایرین افشا نكند.


انتهای پیام/4040/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: کنکور دکتری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته