دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1397 - 14:12
زارع‌ تأکید کرد:

اجرای برنامه‌های هدفمند و تأثیرگذار در دانشگاه با همفکری و همدلی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان گفت: با همدلی، هم‌فکری و ایجاد رویه منظم می‌توانیم برنامه‌های هدفمند و تأثیرگذار اجرا کنیم.
کد خبر : 329687
IMG_6710.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لارستان، مهدی زارع  ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان که به‌منظور وحدت رویه فرهنگی و انسجام در فعالیت این دانشگاه و مرکز تابعه برگزار شد، گفت:  با همدلی، هم‌فکری و ایجاد رویه منظم می‌توانیم برنامه‌های هدفمند و تأثیرگذار اجرا کنیم تا با استفاده از حداقل هزینه‌های اجرایی از امکانات و توانمندی‌های موجود نیز استفاده حداکثری شود.


وی ادامه داد: کیفیت  و نو‌آوری در همه برنامه‌ها به‌خصوص درامور فرهنگی از اولویت بالایی برخوردار است و این مسئولیت بر دوش بانیان فرهنگی است تا با شناسایی ذائقه مخاطبان، آنچه را که تدارک می‌بینند، تأثیرگذار و جذاب باشد.


رئیس واحد لارستان با تأکید بر برنامه قرآن و دانشجو گفت: تاکنون هفت دوره از این برنامه قرآنی در 16 آذر (روز دانشجو) برگزار که باعث  پیوند هر چه  بیشتر دانشجویان با مسائل قرآنی شده است.


وی عنوان کرد: توجه به مفاهیم و معارف قرآن کریم، متأسفانه حلقه مفقوده جامعه ماست و نه تنها به باطن مفاهیم این کتاب الهی توجه نمی‌‌شود؛ بلکه از لحاظ رعایت ظاهر و قرائت آن نیز جامعه از این مهم غافل شده است.


زارع افزود: در خصوص ارتباط مردم با قرآن کارهای خوبی انجام شده اما هنوز خلاء‌های بسیاری وجود دارد و کارها و برنامه‌هایی زیادی باید اجرا و عملیاتی شود تا جامعه متکی بر دستورات الهی و منطبق با قرآن و تفکر قرآنی باشد.


وی ابراز کرد: در وهله اول وظیفه استادان و مبلغان فرهنگی است تا زمینه تعامل مردم با مفاهیم قرآنی تقویت شود و جوانان ما از سرچشمه های لایزال و انوار رحمت این کتاب آسمانی بهره‌مند شوند.


رئیس واحد لارستان با بیان این نکته که دشمن با تمامی امکانات و ابزارهای خود به میدان آمده تا جوانان ما را از حقایق قرآنی دور و زمینه استبدادی خود را فراهم کند، گفت: فقط با تمسک به آیات الهی و نصب‌العین قراردادن آن در امور زندگی است که می‌توان، جامعه را در این شرایط دشوار بیمه کرد و باید آگاه بود که هر‌گونه غفلت می‌تواند باعث قتل‌عام فرهنگی شود و تمام ارزش‌های اصیل انقلابی ما را نابود کند.


در ادامه حجت‌الاسلام محمد لطفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز خنج نیز با بیان این نکته که تربیت صحیح فرزندان از دغدغه‌های جامعه است، گفت: باید نسل جوان را با مفاهیم قرآن کریم و زندگانی اهل بیت (ع) آشنا کرده  و آنان را در برابر  خطرات و آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی بیمه کنیم.


وی تنوع در اجرای برنامه‌های قرآنی را مهم دانست و برکات این کتاب آسمانی در زندگی انسان‌ها را یادآور شد و گفت: باید قدر برنامه‌های قرآنی را بدانیم و بسیار ارزشمند است که فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها نهادینه شده و دانشجویان ما در کنار تحصیل علم و دانش با کلام وحی بیشتر آشنا شوند.


در ادامه جلسه عبد‌المهدی شیر‌شمسی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گراش با ابراز خرسندی از اجرای هدفمند و انسجام در برنامه فرهنگی از  آمادگی مرکز گراش به‌منظور همکاری در  اجرای باشکوه برنامه قرآن و دانشجو، خبر داد و گفت: اصولاً باید استادان ما در کلاس‌های درس، کار فرهنگی کرده و دانشجویان را با مبانی اعتقادی و اسلامی همراه با درس‌های تخصصی خود آشنا کنند.


عبد‌العزیز خضری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز نیز با ارائه گزارشی از شرح فعالیت‌های انجام شده در خصوص برنامه‌های قرآنی از زارع رئیس واحد لارستان به‌دلیل اهتمام به مسائل فرهنگی تشکر و آمادگی آن مرکز را برای همکاری با واحد لارستان به منظور برگزاری مراسم 16 آذر و برنامه‌های آتی دانشگاه اعلام کرد.


به گزارش آنا در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام عبدالله عباسی معاون فرهنگی دانشجویی واحد لارستان گفت: با استعانت از قرآن کریم، این واحد دانشگاهی در انجام برنامه‌ها  و مسابقات قرآنی در استان حائز رتبه  و مقام بوده  که همه  این افتخارات از برکات این کتاب الهی است.


وی گفت: محفل روحانی قران و دانشجو که هرساله با حضور دانشجویان قاری و مسئولان استانی و شهرستان برگزار می‌شود، فضای شهرمان را متبرک به کلام وحی می‌کند و استقبال دانشجویان از این مراسم قرآنی مثال زدنی است.


عباسی جلسه برنامه های اجرایی در این خصوص را تشریح و  از حضور رؤسای مراکز دانشگاهی در جلسه شورای فرهنگی و همکاری آنان در اجرای برنامه قرآنی قدردانی کرد.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته