دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1397 - 04:00
جوانمرد:

قهرمانان دانشگاه آزاد، اعضای تیم جام مقاومت هستند

مدیر کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری مسابقات کشوری، استعدادیابی است از استفاده این استعدادها در رقابت‌های جام مقاومت خبرداد‌.
کد خبر : 329671

کمال جوانمرد در گفتگو با خبرنگار حوزه ورزشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اشاره به برگزاری دو دوره مسابقات ورزشی برای دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: این مسابقات صرفاً برای دانشجویان پیش‌بینی شده و مرحله اول آن در شهریورماه برگزار شده است.


وی افزود: این دوره طی 17 رویداد در 10 واحد دانشگاهی که پنج هزار و 530 دانشجو در واحدها و استان‌ها به رقابت پرداختند؛ منتخب این ورزشکاران در غالب 195 تیم از 31 استان در مسابقات شهریور سال جاری، مرحله اول شرکت کردند و دو هزار و 100 نفر از این مسابقات به مرحله دوم راه یافتند که دکتر طهرانچی با رویکردی جدید به ورزش دانشگاه آزاد اسلامی، 163 نفر از قهرمانان طلایی این مسابقات را معاف از شهریه کرد.


مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در این دوره، دو اعزام دانشجو به مسابقات اسلواکی و مالزی داشتیم که هر دو به مسابقات رسمی آسیایی و جهانی اعزام شد اما مرحله دوم مسابقات از اول آذر تا 10 دی ماه با محوریت 16 آذر روز دانشجو و نهم دی روز بصیرت میثاق امت با ولایت با شعار ورزش، ارزش، دانش آغاز می‌شود.


وی ادامه داد: مرحله دوم در ۱۷ رویداد پیش‌بینی شده است که بعد از فراخوان 12 رویداد قطعی شد. مسابقات در بخش اجتماعی برادران در فوتسال برگزار می‌شود دسته دوم هندبال با دسته اول و دوم با هم ادغام شد. فوتبال، بسکتبال و والیبال همچنین در انفرادی بخش آقایان، شطرنج، دوومیدانی و شنا برگزار خواهد شد.


جوانمرد ادامه داد: در بخش خواهران مسابقات هندبال، شطرنج، دوومیدانی و شنا را خواهیم داشت که این 12 رویداد در هشت رشته در شهرهای آشتیان، شیراز، بروجرد، نجف‌آباد، همدان، بوشهر، یزد و بندرعباس برگزار می‌شود؛ امیدواریم این مسابقات شور و نشاط و شادابی را برای دانشگاه به ارمغان بیاورد.


مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این مسابقات در سه سطح درون واحدی، استانی و کشوری برگزار می‌شود همچنین در بخش ورزش همگانی به مناسبت روز 16 آذر روز دانشجو به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان همایش کویر نوردی در کلوت‌های شهداد کرمان خواهیم داشت.


جوانمرد در ادامه تصریح کرد: در تیم کویر نوردی هر تیم مرکب از پنج دانشجو سه کارمند و دو عضو هیأت علمی به اضافه یک مربی و یک سرپرست از کل کشور است.


وی گفت: در ورزش کارکنان و هیأت علمی  المپیاد ورزشی  در بوشهر به نام جام فجر  برگزار می‌شود؛ این مسابقات در بخش آقایان در چهار رشته فوتسال، والیبال، بدمینتون و تنیس روی میز و  خانم‌ها در رشته‌های تنیس روی میز و بدمینتون به رقابت خواهند پرداخت؛ جام فجر از دهم بهمن ماه آغاز می‌شود و در دهه مبارکه فجر در بهمن ماه شاهد مسابقات کارکنان و اعضای هیأت علمی خواهیم بود.


جوانمرد بابیان اینکه هدف از ورزش و کارکردهای آن زیاد شده است، توضیح داد: ورزش امروز یک مقوله فراورزشی است. مهم‌ترین بحث، بحث پویایی، سلامت اجتماعی، شادابی و فرهنگ اجتماعی در جامعه است اما از طرف دیگر این است که به نوعی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خودمان را شناسایی کنیم مهم‌تر از همه این‌ها بحث استعدادیابی است.


مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هدف از این مسابقات استعدادیابی و پرورش این استعدادها است که از آن‌ها در تیم‌های حرفه‌ای نیز استفاده خواهد شد  زیرا بودجه حرفه‌ای ما  به میزان قابل توجهی کم شده و باید از ظرفیت‌های این دانشگاه استفاده کنیم؛ دانشگاه آزاد اسلامی قبل از تکیه بر سرمایه اقتصادی باید تکیه بر سرمایه اجتماعی، فرهنگی و ظرفیت‌های خود کند. این روند می‌تواند راهگشا باشد و در کاهش هزینه‌ها به ما کمک کند؛ در جام مقاومت که جام بین‌المللی است از خروجی این مسابقات استفاده خواهیم کرد.


وی در خصوص افزایش واحد عمومی درس تربیت‌بدنی دانشگاه‌ها اظهار کرد: اگر همان تک واحد هم به خوبی استفاده شود ما  راضی هستیم. افزایش واحد تربیت‌بدنی قطعاً نشاط و شادابی را بالا می‌برد و بر هزینه‌های درمان و هزینه‌های پیشگیری از معضلات اجتماعی تأثیر مثبت دارد.


جوانمرد در ادامه گفت: باید به ورزش و روح ورزش اهمیت داده شود همچنین باید اخلاق حرفه‌ای در ورزش یکی از درس‌ها باشد. اکنون در ورزش نیاز به مرام پهلوانی است به‌طور مثال دولتی که کودک‌کشی می‌کند، رسم مردانگی و پهلوانی این است که اصلاً نباید این دولت را به رسمیت بشناسیم با ورزشکارانش مسابقه ندهیم؛ این مرام پهلوانی، مردانگی و جوانمردی است.


مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید درسی به عنوان اخلاق حرفه‌ای یا مرام پهلوانی در ورزش اضافه شود؛  ما به عنوان جامعه ورزش از این طرح‌ها استقبال می‌کنیم و هر جا که قرار باشد ورود کنیم و کمک خواهیم کرد.


جوانمرد با اشاره به اینکه ظرفیت‌های واحدهای دانشگاه آزاد در اختیار مدارس سما  قرار دارد، توضیح داد: این وظیفه دانشگاه آزاد است و مدارس سما از ما جدا نیستند.


وی بابیان اینکه  سرانه ورزشی مدارس سما 47 سانتی‌متر مربع است؛ گفت: دانش‌آموزان سما فرزندانمان هستند و این دانش‌آموزان پشتوانه ورزشی و استعدادهای ما هستند  و در آینده در دانشگاه آزاد تحصیل خواهند کرد.


مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص اینکه واحد دانشگاه بندرعباس سالن ورزشی ندارند، توضیح داد: تمام واحدهای دانشگاه مخصوصاً مراکز استان سالن ورزشی دارند. سرانه فضای ورزشی دانشگاه آزاد بیشتر از کل کشور است. سرانه فضای ورزشی کل کشور در حدود 80 سانتی‌متر مربع سرانه است.


وی ادامه داد: در دانشگاه آزاد سرانه فضای ورزشی یک میلیون و 514 مترمربع فضای ورزشی است؛ سرانه ورزشی در این دانشگاه یک متر و 13 سانتی‌متر است.  در تمام استان‌های کشور دانشگاه آزاد اسلامی بهترین سالن‌های ورزشی را دارد.


وی در خصوص واحد بندرعباس گفت: بندرعباس در سنوات گذشته در زمین روبه‌روی دانشگاه یک سالن بسیار خوب مجلل و به حالت فضایی بدون ستون زدند ولی مشکلات معارض زمین را هنوز حل نشده و کار نیمه تمام مانده است. بهترین منطقه ما که در نیم سال دوم بندر عباس و بوشهر است چرا نباید فضای ورزشی مناسبی نداشته باشد. اگر کاری بتوانیم انجام می‌دهیم.


مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بنا بر توصیه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان که شاخص‌های یک دانشجو را فرمودند که خوب درس بخواند تهذیب اخلاق کند و ورزش کند، گفت: به هر حال ما به تأسی از فرمایشات حضرت آقا شعار مسابقاتمان را ورزش، ارزش، دانش در نظر گرفتیم.


انتهای پیام/۴۰۸۴/4071/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته