دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1397 - 16:09
ترامپ وعده داد:

فشار آمریکا به آژانس انرژی اتمی برای بازرسی‌های خاص از ایران

یک رسانه صهیونیستی از وعده واشنگتن به تل‌آویو برای افزایش فشارها به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بازرسی از نقاط مد نظر موساد در ایران خبر داد.
کد خبر : 329458
2.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تایمز اسرائیل، پس از آن که رژیم صهیونیستی نسبت به بی‌توجهی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص اطلاعاتی که موساد ادعا می‌کند از فعالیت هسته‌ای ایران به دست آورده به دولت آمریکا شکایت کرد، دونالد ترامپ وعده داد که فشارها بر این نهاد را افزایش دهد.


دولتمردان آمریکایی همچنین بارها به رژیم صهیونیستی قول داده‌اند که از آژانس بخواهند اطلاعاتی را که بنیامین نتانیاهو، امسال و سال گذشته در نشست عمومی سازمان ملل متحد مطرح کرد بررسی کند که تاکنون مورد قبول آژانس قرار نگرفته است.


«برایان هوک» نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران، دو هفته قبل در سفر به رژیم صهیونیستی در این خصوص گفته بود: «آژانس پشت آمریکا را خالی کرده است.»


این اظهار نظر «برایان هوک» باعث عصبانیت شدید «آلون اوشپیز» معاون سیاسی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی شده و از جدی گرفته نشدن سرویس اطلاعاتی صهیونیست‌ها ابراز ناراحتی کرده است.


با این حال، هوک تأکید کرده بود که آمریکا به افزایش فشارها بر آژانس ادامه خواهد داد.


نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران همچنین گفته بود: «جکی ولکات، سفیر جدید ایالات متحده در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مجدانه تلاش خواهد کرد تا اهداف مشترک آمریکا و اسرائیل به نتیجه برسد.»


وزارت خارجه آمریکا تاکنون جزئیات منتشر شده از این مذاکرات را تأیید یا تکذیب نکرده است.


به گزارش آنا، این رسانه صهیونیستی همچنین مدعی شده که دونالد ترامپ به دلیل اطلاعات ارائه‌شده توسط نتانیاهو، فرصتی برای تغییر برجام در اختیار اروپایی‌ها قرار داده و در پی بی‌اعتنایی آن‌ها نسبت به چنین مسئله مهمی از برجام خارج شده است.


انتهای پیام/4106/4095/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته