دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1397 - 15:16
محمد ناصری:

کتاب‌های کمک‌درسی بُعد پرورشی را در دوره ابتدایی کمرنگ می‌کند

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: کتاب‌های کمک درسی در مدارس ابتدایی بُعد پرورشی را دستخوش تغییر قرار می‌دهد.
کد خبر : 329391
2368748.jpg

محمد ناصری در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش‌وپرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: سال گذشته وزیر آموزش و پروش به‌صورت صریح اعلام کرد که ورود کتاب‌های کمک‌درسی به مدارس ابتدایی ممنوع است.


مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش از علت این تصمیم گفت: کتاب‌های کمک‌درسی چند مشکل در این مدارس ایجاد کرده است اول آنکه این کتاب‌ها در امر آموزش‌وپرورش اختلال و جو رقابت غیرمعقولی را در مدارس ایجاد کرده است.


وی با اشاره به اینکه در مدرسه علاوه بر بحث آموزش بحث نشاط و تفریح و بازی نیز مطرح است، ادامه داد: وجود این کتاب‌ها بخش پرورشی را تحت‌الشعاع قرار داده و سبب شده بخش پرورش در مدارس کمرنگ شود.


ناصری تصریح کرد:‌ به همین دلیل وزیر اعلام کرد در مدارس ابتدایی وجود کتاب‌های کمک‌درسی ممنوع است و این موضوع را در سیاست کلی آموزش‌وپرورش قراردادند


مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه با اعلام رسمی وزیر این موضوع را مرکز پژوهش‌ها در سایت رسمی اعلام کرد، ادامه داد: کتاب‌های کمک‌درسی دبستان را اصلاً نمی‌پذیریم به همین دلیل بحث مناسب یا نامناسب بودن آن‌ها اصلاً مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.


ناصری با اشاره به اینکه این وضعیت در متوسطه اول و دوم متفاوت است ادامه داد: در متوسطه اول و دوم این فرایند ادامه دارد و کتاب‌های کمک‌درسی با رعایت چند فاکتور می‌توانند در مدارس توزیع شوند.


وی به بحث فاکتورهای موردنیاز برای مناسب بودن کتاب‌های کمک‌درسی در مدارس گفت: این کتاب‌ها باید مجوز استاندارد ما را کسب کرده باشند و مورد تأیید شورای دبیران مدارس نیز قرار بگیرند. به‌شرط آنکه این کتاب‌ها در مدارس تحمیل نشوند می‌توانند جواز حضور در مدارس را بگیرند.


انتهای پیام/4087


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب