دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1394 - 19:08
تکذیب بک جوسازی رسانه‌ای

مدیر امور شعب پست بانک: دانشگاه آزاد اسلامی به تمام تعهداتش عمل کرده است/ پرداخت وام ازدواج به 6 هزار دانشجو تا 15مهرماه

مدیر امور شعب و توسعه بازار پست بانک با تکذیب خبر منتشر شده در یکی از رسانه‌ها مبنی بر عدم همکاری دانشگاه آزاد اسلامی در ارائه تسهیلات برای پرداخت وام ازدواج به دانشجویان گفت: متاسفانه این رسانه از کل محتوای گفت‌وگوی انجام شده تنها اقدام به انتشار قسمتی از آن و در راستای اهداف خود نموده است.
کد خبر : 32914

به گزارش خبرگزاری آنا، محمود شیردل درباره نحوه تعامل دانشگاه آزاد اسلامی با پست بانک خاطر نشان کرد: در حال حاضر این دو نهاد کاملا با یکدیگر هماهنگ و دارای تعامل مثبت و سازنده‌ای هستند.


وی با اشاره گزارش منتشر شده در یکی از رسانه‌ها گفت: بر خلاف آن‌چه در این رسانه منتشر شده است، دانشگاه آزاد اسلامی تا کنون 52 میلیارد تومان تسهیلات وام ازدواج با همکاری پست بانک در اختیار 5200 متقاضی قرار داده و طی توافق صورت گرفته و از محل منابع جدید تا 15 مهرماه سال‌جاری امکان استفاده از وام 10 میلیون تومانی ازدواج برای 6 هزار متقاضی دیگر در 358 نقطه کشور فراهم خواهد شد.


مدیر امور شعب و توسعه بازار پست بانک اقدام دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت تسهیلات وام ازدواج را اقدامی خداپسندانه و متمایز از سایر دانشگاه های دیگر کشور دانست و گفت: در حالی که یک دانشگاه با منابع خود اقدام به چنین امرخیرخواهانه‌ای نموده، نباید با شیطنت‌های رسانه‌ای مورد کم لطفی قرار بگیرد.


شیردل درباره علت تاخیر در پرداخت این وام گفت: دانشگاه آزاد اسلامی طی این مدت در حال بررسی قالب‌های دیگر برای ارائه تسهیلات بود و در نهایت تصمیم بر آن شد که به شیوه سابق به متقاضیان، وام ازدواج پرداخت شود.


این در حالی است که طبق توافق انجام شده میان دانشگاه آزاد اسلامی و پست بانک مبلغ 260 میلیارد ریال منابع از سوی دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان تیرماه سال 1394به پست بانک ایران منتقل شده است.


رئیس هیأت مدیره پست بانک: 522 میلیارد ریال تسهیلات به دانشجویان دانشگاه آزاد پرداخت شده است


همچنین مهندس محمود حسن‌زاده، رئیس هیأت مدیره پست بانک ایران، با اشاره به نشست مشترکی که به تازگی با مسئولین دانشگاه آزاد داشته است، گفت: پس از انعقاد تفاهم‌نامه درمهرماه سال 1393 با دانشگاه آزاد اسلامی، امکان پرداخت تسهیلات ازدواج به دانشجویان این دانشگاه از طریق شعب در سراسر کشور فراهم شد.


وی افزود: براین اساس تعداد 11هزار و 473 فقره ثبت‌نام تسهیلات دانشجویی صورت پذیرفت که از مجموع آن تعداد 5 هزار و 227 فقره تسهیلات طی سه‌ماه به دانشجویان پرداخت شد.


حسن‌زاده اظهارداشت: در همین راستا مبلغ 260 میلیارد ریال منابع از سوی دانشگاه آزاد تا پایان تیرماه سال 1394به پست بانک ایران منتقل و بیش از 260 میلیارد ریال نیز توسط این بانک به این امر تخصیص داده شد و تاکنون درمجموع مبلغ 522 میلیارد ریال درقالب تسهیلات دانشجوئی به دانشجویان پرداخت شده است.


دکتر ذاکر: بیش از 18هزار نفر جهت دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند


دکتر ذاکر، مدیرکل تسهیلات اعتباری و صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این باره خاطر نشان کرد: طبق گزارش های دریافتی از سامانه ازدواج دانشجویی تا پایان تیرماه سال جاری، بیش از 18هزار نفر جهت دریافت تسهیلات ثبت نام کرده‌اند که مطابق برنامه اجرایی طرح، ارائه تسهیلات در سه فاز پیش بینی شده است.


وی افزود: در مرحله اول به میزان یک سوم از متقاضیان تا انتهای سال 93 تسهیلات ارائه شد و در حال حاضر مراحل پایانی مرحله دوم تا نیمه مهرماه 94 و مرحله سوم ارائه تسهیلات وام برای دانشجویانی که ثبت نام کرده اند تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته