دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فلاح‌فر:

مستندسازان ایرانی جا پای «کن» گذاشتند

کارگردان مستند نبرد پالمیرا معتقد است که در مستندسازی روی دست جشنواره «کن» زده‌ایم.
کد خبر : 329054
2155940.jpg

ساسان فلاح‌فر در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره جایگاه ایران در عرصه مقاومت اظهار کرد: ما در سطح منطقه سردمدار جریان مقاومت هستیم اما در واقعیت با جایگاه اصلی فاصله زیادی داریم . امروز در فضای جبهه مقاومت در تقابل با رسانه، ضعیف عمل کرده‌ایم در حالی که داعشی که در طی چند سال اخیر به طرز ناگهانی ظهور کرده است، از این فضا برای نمود فعالیت های خود به بهترین نحو ممکن استفاده کرده و با تاثیر بر اذهان بین‌المللی به نوعی وارد عرصه مقاومت نسبت به دنیا شده است.


وی افزود: با گذشت 40 سال از  انقلاب و رسیدن به جایگاه سردمداری مقاومت در دنیا، هنوز از مباحث فرهنگی در دفاع مقدس عقب هستیم. ما از پرداختن به محتوای جبهه مقاومت و اتفاقات جهانی دور شده‌ایم در حالی که تلاش‌های خوبی برای ساخت فیلم‌هایی با محور مقاومت از جانب فیلمسازان انجام شده، اما عدم حمایت مسئولان از این بخش مانعی برای انسجام فعالیت‌ها بوده و تأثیرگذاری این اقدام فرهنگی را با مشکل روبه‌رو کرده است. بنابراین تلاش‌های فرهنگی و ترغیب هنرمندان به فعّالیت در حیطه مقاومت و تاثیرگذاری آن در جامعه بین‌الملل مستلزم حمایت مسئولان مربوطه از جامعه هنر و توجه به عملکرد فعالیت های فرهنگی نظیر جشنواره‌های فیلم است.


فلاح‌فر خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر فیلم‌های با کیفیتی در حوزه مقاومت ساخته شده است و بعضاً در حوزه مستند ما آثار فاخری داریم که از لحاظ کیفیت در سطح بالاتری نسبت به آثار راه یافته به جشنواره‌های بین‌المللی نظیر کن قرار می‌گیرند.اما متأسفانه به علت نبود ساز و کار مناسب، امکان حضور در سینمای بین‌الملل را  نداریم و از دید مخاطب خارجی پنهان مانده‌اند.


وی درباره لزوم واکنش رسانه‌ای نسبت به تحریم‌های آمریکا درباره ایران اظهار کرد: قابلیت رسانه در پاسخ به فشارهای بین‌المللی دشمنان نسبت به ایران، بسیار بالا است و خط مقدمی برای جنگ نرم و سخت محسوب می‌شود. تحریم‌های آمریکا حادثه‌ای تکراری است که با آگاهی این استکبار جهانی در بی اثر بودن زور بر ملت ما، قدرت‌نمایی می‌کند.


این مستندساز ادامه داد:در این شرایط، فضای رسانه‌ای ما باید تاحدی تقویت شده باشد که در قبال هرگونه ظلمی پیش دستی کرده و قدرت مانور تهدیدات بین‌المللی را از دشمنان سلب کند. این در حالی است که دشمنان امروز ما نسبت به قدرت رسانه در ضربه به جامعه بشری آگاه بوده و سرمایه‌گذاری‌های زیادی در این زمینه داشته‌اند. در حالی که تلاش ما در بهره‌مندی از این فضا کم بوده و توقع بیشتری از خودمان داریم.کسانی که همیشه از حقوق بشر و انسانیت دم می‌زنند دقیقاً دستانشان بر خرخره مردم بی پناه است .


وی جشنواره فیلم مقاومت را در جذب مشارکت کشورهای خارجی موفق دانست و اذعان کرد: فضای جشنواره برای تبادل اطلاعات و مناظره بر آثار داخلی و خارجی مهیا بوده و امکان رویارویی فیلمسازان ملی و بین‌المللی را فراهم کرده است. استقبال فیلمسازان خارجی از این جشنواره ، رسمیت و جایگاه بالای سینمای مقاومت را نشان می دهد که با تعامل بی‌نظیر هنرمندان همراه است.


انتهای پیام/4046/4071/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته