دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در مراسم معارفه ریاست جدید سما مطرح شد

زرهانی: بهینه کردن فضای تعلیم و تربیت در اولویت ما قرار دارد

دکتر زرهانی در حاشیه معارفه خود به عنوان ریاست جدید سازمان سما، دکتر یزدان پناه را به عنوان معاون و مهندس میرشمسی را به عنوان مشاور عالی سازمان سما معرفی کرد.
کد خبر : 32868

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مراسم معارفه رییس جدید سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز با حضور دکتر میرزاده برگزار شد.


در این مراسم، دکتر سید احمد زرهانی با ذکر این نکته که هویت سازمان سما مدرسه سازی است، بیان داشت: در شرایطی به سما می روم که تعداد دانش آموزان کمتر شده و از 18 میلیون به 12 میلیون رسیده است. این مسئله هم فرصت و هم تهدید محسوب می‌شود. فرصت از آن جهت که شرایط خلاقیت و نوآوری را برای تربیت فرزندانمان افزایش می‌دهد.


رییس جدید سازمان سما در ادامه با تشکر از زحمات حجت الاسلام قلی زاده، ریاست پیشین سازمان سما افزود: به زودی جلسه‌ای در سازمان سما برای تقدیر از حجت الاسلام قلی زاده برگزار خواهد شد و از نظرات ایشان استفاده خواهد شد. بنده از همه دوستان دعوت می کنم که راهکارها را برای پیشرفت این سازمان به ما معرفی کنند.


زرهانی در ادامه افزود: امروز در ذیل اندیشه های مقام معظم رهبری در مقابل زورگویی ها ایستاده ایم و دانشگاه باید تجلی پیام مقام معظم رهبری باشد که فرمودند دانشگاه تجلی اندیشه باشد. ماباید از دانش و بینش علوم و معارف به تربیت آینده سازان روی آوریم.


در ادامه این مراسم مهندس سید محمد میر شمسی، اولین رئیس سازمان سما که به عنوان مشاور عالی ریاست جدید این سازمان انتخاب شده با تبریک به خاطر این انتخاب شایسته بیان داشت: یکی از پیشنهادهای به جا برای ریاست سازمان سما بدون شک آقای زرهانی بود.


وی افزود: اگر موفقیتی در این سازمان وجود دارد، به خاطر تلاش های بیست و چند ساله متولیان آن است.


میرشمسی سپس به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: من در 20 سالی که در خدمت آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد بودم به یاد دارم که ایشان در جلسه ای که برای تقدیر از همکاران ما برگزار کرده بودند درباره دانشگاه سما بیان داشت: «سما در این 20 سال چراغ خاموش حرکت کرده، دلیل این صحبت آیت الله هاشمی رفسنجانی این بود که ما سعی کردیم برای خدا کار کنیم من در این سال‌ها همکاران خوبی داشتم و از برکات این نیت خیر، در خدمت دانشگاه آزاد اسلامی بود.»


میر شمسی در ادامه با اشاره بر اینکه در فعالیت دانشگاهی باید از سیاست بر حذر بود اظهار کرد: مدارس نباید وارد مسائل سیاسی شوند. پیش از این هم اعلام کرده بودم که اگر سیاست وارد سازمان سما شود از این سازمان جدا خواهم شد و دلیل خروج دو ساله ام هم از این سازمان همین بود.


وی در ادامه با ذکر این نکته که «من به عنوان اولین رئیس سازمان سما مهم ترین سال های زندگی هم را در اینجا گذرانده ام و دوری از سیاست بازی را با جدیت پیشه قرار داده ام» تصریح کرد: اگر چه دانشگاه سیاسی است، اما در سازمان سما این اتفاق نمی افتاد و این یکی از موفقیت های سازمان سما بود.


مهندس میرشمسی در پایان خاطر نشان کرد: می دانم کار کردن در این مقطع زمانی دشوار است، اما انتصاب شایسته آقای زرهانی در جهت موفقیت این سازمان خواهد بود و نشانه این انتخاب شایسته این است که پس از اعلام این انتصاب، آموزش و پرورش اعلام آمادگی و همکاری‌های بیشتر با سازمان سما را برای ما ارسال کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته