دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آذر 1397 - 02:18
وب‌گردی دانشجویی/

معرفی پلت‌فرم تحقیقاتی برای مدرسه و کار

«اسکریبل» ابزاری قدرتمند برای ذخیره، مدیریت، تفسیر و به‌اشتراک‌گذاری صفحات وب است.
کد خبر : 328572
shutterstock_287254541-1489449787.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اسکریبل مرکزی برای تحقیقات آنلاین است که به دانشجویان و محققان اجازه می‌دهد منابع را نشانه‌گذاری کنند، مطالب را تفسیر کنند، کتابخانه شخصی از منابع بسازند و تفسیرهای خود را با دیگران به‌اشتراک بگذارند.


با وجود این‌که بسیاری از افراد به‌صورت روزانه از وب‌سایت‌ها و فضای اینترنت برای کار و تحقیق استفاده می‌کنند؛ اما همچنان از ابزار و فضای دسکتاپ استفاده می‌کنند تا اطلاعات به‌دست آمده از منابع وب را در کنار هم بگذارند. این روش سنتی، دشوار و زمان‌گیر است. اسکریبل ابزاری است که می‌تواند این روند را تغییر دهد.


با اسکریبل می‌توانید صفحات وب را ذخیره کنید بعداً آنها را بخوانید، وب‌سایت‌ها را در فضای کلود نشانه‌گذاری کنید، فایل‌ها را در فضای کلود ذخیره کنید، کتابخانه شخصی خود را سازمان‌دهی کنید، در منابع خود جستجو کنید و روی صفحات به‌صورت مستقیم نظر و یادداشت برای خودتان بگذارید.


دانشجویان می‌توانند تنها با چند کلیک یک سند علمی ایجاد کنند. این پلت‌فرم امکان یکپارچه‌سازی با گوگل داکز را نیز دارد. پس از این‌که افزونه اسکریبل را به مرورگر خود اضافه کنید، می‌توانید از تمام امکانات آن بهره‌مند شوید.


انتهای پیام/4021/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته