دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

نام‌های جذابی که هرگز ناجی استقلال نشدند/ زخمی که مرهم ندارد

تیم استقلال با جذب گرو، نویمایر و تبریزی در فصل جاری قرار بود جای خالی تیام و جباروف را پر کنند، اما این نام‌های جذاب نتوانستند مرهمی بر زخم‌های آبی‌ها شوند.
کد خبر : 328556
15357876714704.jpg

گروه ورزشی خبرگزاری آنا ـ حسین بوذری: تیم استقلال از هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال فردا در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف استقلال خوزستان می‌رود.


براین‌اساس، شاگردان شفر که با شکست مقابل سایپا از رقابت‌های جام حذفی نیز کنار رفته‌اند، با قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا در گروه دشواری قرار گرفت و با تیم‌های الهلال عربستان، العین امارات و الدحیل قطر هم‌گروه شد، تیم‌هایی که هرکدام مدعی قهرمانی در این پیکارها هستند.


استقلال که روی کاغذ در گروه دشواری قرار گرفته، امیدوار است تا با جذب بازیکنان بزرگ در نیم‌فصل همچون سال گذشته بتواند از گروه خود صعود کند.


در سال گذشته نیز که استقلال حریفان خود را در لیگ قهرمانان آسیا شناخت، خیلی‌ها حتی تصور صعود آبی‌پوشان را به مرحله حذفی نداشتند چه برسد به صعود به مرحله نیمه‌نهایی، اما شفر با ایفای تاکتیک مدنظر خود و جذب چند بازیکنان شاخص از جمله تیام موفق شد تیمش را به نیمه‌نهایی برساند.


امید ابراهیمی، تیام، جباروف، نورافکن، سید مجیدحسینی و ... بازیکنان کوچکی نبودند و شفر با تکیه بر توانایی این نفرات توانست به استقلال نیمه‌جان جانی دوباره داده و این تیم را مدعی اصلی قهرمانی در آسیا و لیگ برتر و حتی قهرمان جام حذفی کند.


اما با پایان فصل و آغاز جام جهانی، اتفاقی که شفر پیش‌بینی کرده بود افتاد و آوار بر سر استقلال جان گرفته دوباره سرازیر شد.


طبیعی بود که با پایان فصل بازیکنانی که در جام جهانی حضور داشتند (به خصوص نفرات ثابت تیم ملی) بعد از پایان این پیکارها از تیم‌های مختلف پیشنهاد دریافت خواهند کرد و همین اتفاق هم در مورد تیم استقلال افتاد.


شفر در گفتگویی با انتقاد از مسئولان وقت باشگاه استقلال به دلیل سهل‌انگاری در جدایی بازیکنان فصل گذشته استقلال اظهار می‌کند: در آن زمان به مسئولان باشگاه استقلال تأکید کردم که پیش از آغاز جام جهانی قرارداد بازیکنان مدنظرم را تمدید کنید، اما این امر محقق نشد.


بعد از پایان جام جهانی، پیش‌بینی‌ شفر درست از آب درآمد و مهره‌های کلیدی شفر از جمله ابراهیمی که لقب فرمانده را از سرمربی آلمانی استقلال دریافت کرده بود، تیام مهاجم گلزن، جباروف هافبک طراح، نورافکن هافبک چپ و توانا و سیدمجید حسینی مدافع موفق آبی‌ها از جمع شاگردان شفر جدا شدند.


با جدایی بازیکنان تأثیرگذار، دست شفر در حنا ماند و رایزنی برای جذب بازیکنان جایگزین آغاز شد، گرو و نویمایر در ابتدا نام‌های جذابی برای هواداران بودند و از آنها به عنوان جایگزین‌های تیام و جباروف نام برده شد، اما هرچه می‌گذشت هواداران از این نفرات ناامیدتر می‌شدند و جای خالی تیام و جباروف را بیشتر احساس می‌کردند.


جذب مرتضی تبریزی با مبلغ هنگفت هم نتوانست بر زخم استقلال مرهم بگذارد و این بازیکن که با هزار سلام و صلوات راهی استقلال شده بود، نتوانست انتظاری که هواداران و کادرفنی از او دارند برآورده کند تا پروژه استقلالی‌ها شکست خورده باشد.


در میان بازیکنان جذب شده شاید تا حدودی طارق همام توانسته در دل هواداران جای بگیرد، اما او هم فوق‌العاده نبوده و انتظاری که از او می‌رفت را برآورده نکرده است.


در میان نارضایتی شدید هواداران استقلال به دلیل عدم نتیجه‌گیری تیم‌شان به خصوص پس از حذف از جام حذفی فتحی مدیرعامل این باشگاه در گفتگو با یکی از برنامه‌های تلویزیونی از اخبار خوش به هواداران در روزهای آینده خبر داد.


فتحی بیان کرد: در صحبتی که با شفر داشتیم مقرر شد در نیم‌فصل بازیکنان بزرگی را به خدمت بگیریم و رایزنی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا با آمادگی بالا در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حاضر شویم.


وی عنوان کرد: همچنین رایزنی‌های لازم را برای بازگشت نورافکن با باشگاه شارلوای بلژیک انجام داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم رضایت این باشگاه را برای بازگشت نورافکن جلب کنیم.


تقریباً تمام پیشکسوتان باشگاه استقلال بر تقویت تیم استقلال در نیم‌فصل هم‌عقیده هستند و این نشان از وضعیت نامطلوب این تیم دارد.


در هرصورت پیکار با تیم‌های قدرتمند در لیگ قهرمانان آسیا که هرکدام مدعی واقعی قهرمانی هستند نیاز به بازیکنان بین‌المللی و توانمند دارد که شفر باید فکری به حال این موضوع کند.


استقلال در لیگ برتر نیز وضعیت مناسبی ندارد و ممکن است با بازگشت مصدومان این تیم نظیر محسن کریمی، داریوش شجاعیان، پژمان منتظری و ... این تیم بتواند به جدول مدعیان بازگردد.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته