دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1394 - 16:46

سرپرست واحد قائم‌شهر بر اهمیت تفکر بسیجی در دانشگاه‌ها تاکید کرد

سرپرست واحد قائم‌شهر با توجه به اهمیت تفکر بسیجی در دانشگاه‌ها، گفت: در مجموعه دانشگاه‌ها قبل از تشکل بسیج طرح تفکر بسیج اهمیت دارد و امروز بزرگترین افتخارترین عنوانی که مقام معظم رهبری به استادان بسیجی دادند، عنوان افسران جنگ نرم است.
کد خبر : 32844

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمدرضا باقرزاده در نشست هم‌اندیشی مسئولان کانون‌های بسیج اساتید منطقه 2 استان مازندران که با حضور مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌ها منطقه 2 در سالن اجتماعات ساختمان ولایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر برگزار شد، با تأکید بر ضرورت تعقیب و پیگیری نظری و عملی بیانات مقام معظم رهبری درباره تشکیلات بسیج نکاتی را مطرح کرد.


سرپرست واحد قائم‌شهر با متمایز دانستن هویت انقلاب اسلامی از دیگر هویت‌های ملی اظهار کرد: بی تردید بسیج یکی از مشخصه‌های ممتاز و تراز اول انقلاب اسلامی است.


وی اساس تعریف از استاد و دانشجوی بسیجی را مرتبط بودن آنها با هویت انقلاب اسلامی دانست و گفت: با توجه به مستقل بودن هویت آنان در هرگونه تغییرها ما نباید شاهد نوسان و رفتارهای سینوسی در آنان باشیم،‌بلکه باید یک وحدت رویه را در بین آنان مشاهده کنیم.


سرپرست واحد قائم‌شهر با بیان این نکته که عصر امروز عصر تغییرات پرشتاب با دگرگونی‌های انبوه است، تأثیر این تغییرات را در هویت‌ها جدی دانست و عنوان کرد: مهمترین اتفاق در پدیده‌های جهانی شدن یا جهانی سازی قلب هویت بومی و دینی است.








بلباسی:‌ موضوع توافق هسته‌ای برای دوست‌داران انقلاب اسلامی و سربازان عرصه دیپلماسی یک برون رفت از چالش‌های بوجود آمده قدیمی و ایجاد فرصت‌های جدید است

دبیر هم‌اندیشی استادان دانشگاه‌های استان مازندران با طرح این سوال که با تغییر هویت‌ در عصر جدید نقش بسیج در حفظ هویت انقلاب اسلامی چیست، بیان کرد: با مخدوش شدن هویت‌ها در فضا و عصر جدید یکی از اهداف جامعه شبکه‌ای بحث هویت‌های مقاومتی و ارتقاء کیفیت است که در بسیج تشکیل حلقه‌های صالحین از این جنس به حساب می‌آید.


سپس مسئول بسیج اساتید استان مازندران گزارش عملکرد 6 ماهه اول سال دانشگاه‌ها را ارائه کرد.


دکتر مجتبی بلباسی با بیان این که اکنون توافق هسته‌ای موضوع اصلی کشور محسوب می‌شود، گفت: توافق هسته‌ای هم برای دشمنان و هم برای دوست‌داران انقلاب اسلامی یک مسیر تازه است که دشمنان در صدد فتنه‌گری‌های نوین و ایجاد چالش‌های جدید برای انقلاب هستند.


بلباسی اظهار کرد: موضوع توافق هسته‌ای برای دوست‌داران انقلاب اسلامی و سربازان عرصه دیپلماسی یک برون رفت از چالش‌های بوجود آمده قدیمی و ایجاد فرصت‌های جدید است.


وی نقش بسیج را در این بین با اهمیت خواند و عنوان کرد: بسیج باید فریب و خدعه دشمن را شناسایی و با بصیرت و معرفت پشت سر ولایت فقیه از حیثیت و ارکان انقلاب اسلامی دفاع کند.


مسئول بسیج اساتید نقش دانشمندان هسته‌ای را در قدرت دیپلماسی هسته‌ای بسیار موثر دانست و گفت: اگر دانشمندان هسته‌ای حضور نداشتند امروز دشمن به پای میز مذاکره محاکمه برای خودش نمی‌نشست.


وی از جانفشانی و ایثارگری دانشمندان دفاعی در عرصه دفاع موشکی تقدیر کرد و گفت: اگر این سربازان بی ادعای انقلاب نبودند ایران مانند یمن و سوریه مورد حمله و تاخت و تاز دشمن قرار می‌گرفت.


بلباسی این امینت را نتیجه تکیه بر حقیقت انقلاب اسلامی که مبتنی بر تبعیت از مقام معظم رهبری، ایثارگری و جهاد، روحیه استکبار ستیزی دانست و بیان کرد: باید با عبور از بحران‌ها از استقلال حاکمیت ایران اسلامی حفاظت کنیم.


وی با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند بعد از توافق هسته‌ای استکبارستیزی در انقلاب اسلامی نه تنها تغییر نخواهد کرد بلکه تقویت خواهد شد، گفت: این فرصتی است که در اختیار دولت‌مردان قرار گرفت که با روحیه استکبارستیزی و مقاومت گفتمان انقلاب اسلامی را در فضای نوین به پیش ببرند و منویات حضرت امام (ره) و خواسته‌های مقام معظم رهبری را در منطقه و دنیا بیش از پیش عملیاتی کنند.


بلباسی افزود: بعد از توافق هسته‌ای رخوت و خواب‌آلودگی در کشور هیچ معنایی ندارد و قطعاً بسیج در خدمت این روحیه از هرگونه تلاش جهادگونه‌ای دریغ نخواهد کرد.


وی نقش بسیج اساتید را در توسعه فرهنگ مقاومت و هم در تعمیق ارزشهای انقلاب اسلامی در بین دانشجویان، کارکنان و اقشار مختلف جامعه پررنگ دانست و گفت: امیدواریم با تمسک به فرهنگ اهل بیت و نگاه آینده نطام که یک نظام مهدویت است بتوانیم سرافزار باشیم و شرمنده شهدا نباشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته