دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1394 - 15:17
نظرسنجی انتخابات آمریکا در میان جمهوری‌خواهان

سقوط شدید محبوبیت جب بوش، پیشتازی ترامپ

نتایج جدیدترین نظرسنجی‌های انجام شده در آمریکا حکایت از سقوط شدید جایگاه بوش سوم در انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور دارد.
کد خبر : 32843

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، نظرسنجی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که دونالد ترامپ، یکی از تندروترین نامزدهای جمهوری‌خواهان پیشتاز رقابت‌های درون‌حزبی است، اگرچه جایگاه وی کمی متزلزل شده است.


از سوی دیگر این نظرسنجی نشان می‌دهد که جایگاه جب بوش، سومین عضو خانواده بوش که قصد حضور در کاخ سفید را دارد، به شدت سقوط کرده و در حالی که وی در نظرسنجی پیشین در رده سوم قرار داشته است، اکنون به رده هفتم سقوط کرده است.


اما بیشترین رشد را در این نظرسنجی نسبت به ماه قبل مارکو روبیو، سناتور ایالت فلوریدا داشته است که از جایگاه هشتم به جایگاه سوم صعود کرده است.


نظرسنجی مذکور با شرکت 500 نفر از حامیان حزب جمهوری‌خواه در آمریکا از طریق تلفن همراه و در بازه زمانی جمعه تا دوشنبه انجام شده است و نشان می‌دهد که هنوز 20 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی تصمیم قطعی خود را برای انتخاب نامزد مورد نظرشان نگرفته‌اند. با وجود این، در این نظرسنجی ترامپ با 17 درصد پیشتاز است، پس از وی اسکات واکر با 12 درصد و مارکو روبیو با 10 درصد قرار گرفته‌اند.


نتایج اعلام‌شده نشان‌دهنده حمایت مردم از ترامپ و واکر و برنامه‌های این دو نفر است. این مسئله نگرانی جمهوری‌خواهان را در پی داشته است، زیرا مواضع التهاب‌گونه ترامپ ممکن است باعث شکستی دیگر برای جمهوری‌خواهان در آمریکا شود. از سوی دیگر برخی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی‌ها اعلام کرده‌اند که حضور ترامپ در مناظره‌ها باعث می‌شود آنان احساس اطمینان کمتری به وی به عنوان نامزد ریاست جمهوری آمریکا داشته باشند.


مسئله دیگری که جای نگرانی است، این است که ترامپ احترام چندانی برای زنان آمریکایی قائل نیست و این جمله او مبنی بر اینکه زنان تنها وسیله‌ای برای اثبات درستی سیاست‌ها هستند، باعث انتقادات بسیاری از وی شده است.


از سوی دیگر کسانی به ترامپ رای مثبت داده‌اند که برنامه مناظره اخیر وی با روبیو در شبکه فاکس‌نیوز را مشاهده نکرده‌اند. برنامه‌‌ای که یکی از علل اصلی ریزش آرای وی در ماه جاری بوده است. این مناظره باعث شده است امید رقبای دیگر برای غلبه بر ترامپ افزایش یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته