دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1397 - 10:02
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

ریشه‌های اختلاف سوزانده نشود، وحدت به جایی نمی‌رسد

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: هرگاه پیروان مذاهب، اختلافات را کنار بگذارند، می‌توانند برادروار دست به دست هم دهند و در مقابل دشمنان بایستند.
کد خبر : 328365

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پیامی که در مراسم سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با محوریت قدس محور وحدت امت صبح امروز در سالن اجلاس سران قرائت شد، با بیان اینکه برگزاری همایش وحدت اسلامی با محوریت قدس از برنامه‌های بسیار سازنده و پرارزش است، اعلام کرد: قرآن به مسلمانان مأموریت می‌دهد که اگر نزاعی بین دو گروه از برادران مسلمان رخ داد، هرچه زودتر آن را پایان دهد و تبدیل به دوستی و محبت کند. قرآن همچنین تفرقه میان مسلمانان را از آثار شرک می‌داند.


وی در این پیام به ذکر چند مورد پرداخت و گفت: تشکیل همایش وحدت بسیار خوب است. ولی تا ریشه‌های اختلاف سوزانده نشود، شعار وحدت به جایی نمی‌رسد. هرگاه پیروان مذاهب، اختلافات را کنار بگذارند، می‌توانند برادروار دست به دست هم دهند و در مقابل دشمنان بایستند.


آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگر پیام تصریح کرد: دشمنان ما دائماً از هر ابزاری خصوصاً دروغ‌های رسوا و تهمت‌های ناجوانمردانه استفاده می‌کنند. ما هرگز نباید اخبار مربوط به خود را از رسانه‌های دشمن بگیریم بلکه باید آن را از منابع موثق دریافت کنیم. که در این صورت بسیاری از بدبینی‌ها را از بین خواهیم برد.


وی تأکید می‌کند: لازم است از یکدیگر فاصله نگیریم، جلسات مشترک میان علما و دانشمندان مذاهب در طول سال تشکیل شود که دیدار حضوری بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: وحدت اسلامی
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
کریم نوری
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
۰
لازمه ایجاد وحدت خشکاندن ریشه نفاق و اختلافات است
کامران احدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳
۰
وحدت رمز مهار فتنه ها و شیطنت ها ست
قالیشویی ادیب