دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1397 - 10:02
آیت‌الله نوری‌همدانی:

مقابله با جنایات استکبار و رژیم صهیونیستی در یمن در گرو وحدت است

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: مقابله با جنایات استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی و جنایات هولناک یمن در گرو و انسجام و همدلی مسلمانان است.
کد خبر : 328357

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در پیامی که در مراسم سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با محوریت قدس محور وحدت امت صبح امروز در سالن اجلاس سران قرائت شد،  ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق (ع) و تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران کنفرانس وحدت اسلامی به‌ویژه دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اعلام کرد: بر همگان روشن است وحدت اسلامی در دوران معاصر با توجه به شرایط حاکم بر جهان و دنیای اسلام، به عنوان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در آمده و با سرنوشت مسلمانان در عرصه اجتماعی و سیاسی گره خورده است.


وی در این پیام تصریح کرد: در قرآن برای اتحاد امت اسلامی، آیین برادری به عنوان گزاره مهم وحدت‌آفرین مطرح شده است. مراد از وحدت و اخوت اسلامی که در منابع دینی بیان شده است، وحدتی است که بشریت را به سوی خدای واحد و هدف واحد سوق دهد.


استاد برجسته حوزه علمیه قم خطاب به حاضران در همایش بیان کرد: خداوند برای جلوگیری از تشتت در جامعه ایمانی و حفظ اصول وحدت، بر لزوم تمسک دسته‌جمعی مردم و مؤمنان به حبل‌الله تأکید می‌کند و آن را به عنوان عامل تقوا مورد شناسایی قرار می‌دهد.


آیت‌الله نوری‌همدانی در این پیام اضافه کرد: توجه به واقعیت موجود میان مسلمانان و تفرقه شدیدی که بیش از 14 قرن است خساراتی چندین برابر خسارت‌های ناشی از درگیری با مخالفان اسلام پدید آورده است، می‌تواند آن همه تأکید خداوند را تفسیر کند. ضرورت وجود همدلی و وحدت باطنی میان مسلمانان از شاخصه‌های مهم در جوامع اسلامی است. تلاش برای ترویج وحدت قلبی در تقریب مذاهب اسلامی از مهمترین مؤلفه‌های نشر و گسترش وحدت در میان جوامع اسلامی است.


وی افزود: وحدت پایدار و منطبق بر رویکرد همدلی منجر به شکل‌گیری وحدت باطنی و درونی خواهد شد. در غیر این صورت اتحاد زودگذر و بی‌اثر پدید می‌آید.


استاد برجسته حوزه علمیه قم خطاب به حضار در همایش تصریح کرد: راه رسیدن به همدلی این است که دل‌ها از آلودگی‌ها پاک باشد. اگر این زنجیرها از دست و پای افراد و جوامع اسلامی باز شود، اخوت حاصل می‌شود. در این راه اهمیت گفتگو در روابط انسانی، اجتماعی و فرهنگی  غیرقابل‌انکار است گفتگو زیربنای وحدت اسلامی و مقدمه‌ای برای رسیدن به اصول مشترک و حقیقت است. بدون شک یکی از شرایط اتقان و حکمتی که قرآن به اشاره می‌کند استناد به قرآن و دلیل عقلی و زبانی است که دیگران آن را می‌فهمند.


وی تأکید کرد: چشم‌اندازی که گفتگوی میان‌فرهنگی آن را دنبال می‌کند دستیابی به یک مبنای مشترک تقریبی بر اساس اشتراکات فکری و نظری مذاهب اسلامی و مسلمانان است. بدیهی است رژیم بی‌ریشه و نامشروع صهیونیستی ددمنشانه بر تجاوز و کشتار مردم مظلوم فلسطین به‌ویژه کودکان بی‌وقفه ادامه می‌دهد. این رویداد تلخ و ضدبشری در مقابل دید سازمان‌های مدعی حقوق بشر رخ می‌دهد و حتی برخی از حکام بلاد اسلامی در شرایط حساس کنونی به برقراری رابطه با این رژیم اشغالگر صهیونیست به صورت علنی مبادرت می‌کند.


آیت‌الله نوری‌همدانی در این پیام تصریح کرد: مسلماً مقابله با جنایات استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی و نیز جنایات هولناکی که در کشور یمن نسبت به برادران و خواهران مسلمان ما اعمال می‌شود در گرو وحدت و انسجام و همدلی مسلمانان است و کنفرانس وحدت اسلامی می‌تواند در آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه اسلامی به‌ویژه نسل جوان و تنویر افکار آزادی‌خواهان جهان نسبت به حوادث دهشتناک فلسطین اشغالی و یمن و مسائل مهم سایر بلاد اسلامی تأثیرگذار باشد.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
عدالتخواه
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲
۰
وحدت رمز شکست استکبار است
قالیشویی ادیب