دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دوران انقلاب و جنگ؛

هموطنان اهل سنت 11 هزار شهید به انقلاب و دفاع مقدس تقدیم کرده‌اند

در دوران پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، برادران اهل سنت برای حفظ اسلام وتمامیت ارضی کشورمان 11هزار شهید تقدیم نظام کرده‌اند.
کد خبر : 328342
n00568228-b (1).jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در دوران هشت سال دفاع مقدس و در جریانات پیروزی انقلاب اسلامی، برادران اهل سنت همواره در صحنه بوده‌اند و مانند دیگر هموطنان از جان و مال خود در دفاع از کیان اسلامی و اسلام ناب محمدی گذشته‌اند و شهدای متعددی را به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده‌اند.


با شروع جنگ و آغاز حمله از سوی رژیم بعث عراق در شهریور سال 1359، بسیج مردمی به فرمان حضرت امام(ره) تشکیل شد که اقشار مختلف به ندای هل من ناصرا ینصرنی امام در زمان خود لبیک گفتند و به جبهه‌های نبرد شتافتند. مرز نشینان غیور ایران اسلامی اولین گروهی از بسیجیان و مدافعان نظام اسلامی بودند که با تمام هستی و توان خود بر سر راه متجاوزان عراقی قرار گرفتند و دفاع کردند.


عزیران و هموطنان مرزنشین با وجود نبود تجهیزات و ادوات جنگی تا مدت‌ها عراقی‌ها را پشت مرزهای متوقف کردند و با وارد کردن ضربات سنگین  متجاوزان را زمین گیر کردند . در حالی که رژیم بعث عراق در حمله به ایران از هیچ جنایتی فروگذار نکرد اما بسیاری از مرزنشینان در شهرهای خود ماندند و با وجود آتشباری سنگین دشمن خانه های خود را حفظ کردند تا زمانی که مجبور به کوچ اجباری به شهرهای دیگر شدند.


بسیاری از بسیجیان و رزمندگان اهل سنت نیز در خطوط مقدم جبهه عراقی‌ها را در پشت خاکریز‌ها نگه داشتند و تا آخرین فشنگ، و آخرین قره خون خود مقاومت و ایستادگی کردن تا به شهادت رسیدند.در واقغ در یک وحدت حقیقی و به دور از تند‌روی‌ها به ریسمان بلند الهی در حفظ اسلام و تمامیت ارضی کشور چنگ زدند و با پیروی از حضرت امام«ره» خود را حافظ اسلام و میهن اسلامی و مسئول دیدند.


در میان این شهدا حدود 100 نفر از روحانیون اهل سنت هستند که به طرق مختلف در دفاع از انقلاب اسلامی و حفظ وحدت به شهادت رسیده اند. چهار شهید مدافع حرم به نام های سلمان بامری، عمرملازهیف مراد عبداللهی و اسماعیل شجاعی نیز از اهل سنتی هستند که در دفاع از حرم اهل بیت که در جنگ با تکفیری های داعش در سوریه به شهادت رسیدند.


از میان 11 هزار شهید اهل سنت، چهار هزار و 563 شهید از کردستان، سه هزار و 475 شهید از آذربایجان غربی، هزار و 297 شهید از کرمانشاه، 533 شهید از سیستان و بلوچستان، 431 شهید از استان گلستان، 218 شهید از خراسان رضوی، 107 شهید از هرمزگان هستند.


انتهای پیام/4071/4100


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
محمد ارفعی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
۰
شیعه و سنی همه برادرند و فرقی نمیکند همه در مواقع خطر از کیان اسلام دفاع میکنند
رحیم احمدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
۰
برادران اهل تسنن خصوصا در استانهای مرز نشین شهدای زیادی را نثار اسلام و انقلاب کردند و همواره در تماهی صحنه ها پیشقدم بوده اند
هلدینگ شایسته