دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1397 - 17:05
آیت‌الله تسخیری:

همه امت اسلامی باید دست‌ به‌ دست هم بدهند و مانع تفرقه شوند

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام گفت: همه امت اسلامی باید دست‌ به‌ دست هم بدهند و مانع تفرقه در جهان اسلام شوند
کد خبر : 328301

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا،‌ آیت‌الله محمدعلی تسخیری در اجلاسیه نقش احزاب و فعالان سیاسی در کاهش اختلافات مذهبی و حمایت از آرمان فلسطین  گفت: همه امت اسلامی باید دست‌ به‌ دست هم بدهند و مانع تفرقه در جهان اسلام شوند و وحدت را محقق کنند که خداوند هم در قرآن چنین چیزی را از مسلمانان می‌خواهد.


وی بر نقش وحدت در حل اختلاف جامعه اسلامی و تفرقه‌ها تأکید کرد و افزود: با گسترش وحدت و همدلی اختلافات جزئی را از بین خواهیم برد و انسجام اسلامی شکل می‌گیرد.


رئیس پیشین مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خطاب به نمایندگان کشورهای اسلامی حاضر در کنفرانس  گفت: ما باید یک رویکرد واحد اسلامی ایجاد کنیم تا هدف ما در ایجاد امت واحد را محقق کند.


آیت‌الله تسخیری افزود: قرآن کریم بر وحدت مسلمانان تأکید کرده و این مهم را از مسلمانان خواسته است و من هم از این نشست چنین انتظاری دارم تا اهداف بلند اسلام محقق شود.


وی مسئله تقریب را مقدمه‌ای برای ایجاد وحدت اسلامی است دانست و گفت: وحدت شامل همه مسائل می‌شود و نیروهای امت را به یکدیگر پیوند می‌دهد تا به یک‌سو گرایش داشته باشند.


انتهای پیام/4071/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته