دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1397 - 16:10
هواشناسی اعلام کرد:

برف و باران آسمان ایران را احاطه می‌کند

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد از اواسط امروز تا یکشنبه سامانه بارشی در کشور مستقر می‌شود که این سامانه در نیمه غربی و مرکزی کشور ادامه پیدا می‌کند.
کد خبر : 328277
dsfr_53_1447844882.jpg

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، بر‌اساس گزارش‌های رسیده از پایگاه‌های هواشناسی، از بعدازظهر امروز سامانه بارشی در غرب و مرکز کشور مستقر می‌شود و سبب بارش باران و رگبار در خوزستان، بوشهر، نواحی دریایی خلیج‌فارس، کهکیلویه و بویر‌احمد، چهارمحال و بختیاری و لرستان و ایلام می‌شود.


بر‌اساس گزارش سازمان هواشناسی، این حجم از بارندگی می‌تواند سبب ایجاد روان‌آب‌ها در مناطق شهری و روستایی شود. پیش‌بینی می‌شود این سامانه بارشی در استان خوزستان تا سه روز ادامه خواهد داشت.


بارش برف نیز از ظهر جمعه در استان فارس، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و قسمتی از خوزستان و همدان نیز پیش‌بینی می‌شود. استان‌های مرکزی و شمالی نیز در دو روز آینده شاهد بارش باران است و احتمال آب‌گرفتگی خیابان‌ها و معابر بر اثر این بارندگی‌ها وجود دارد.


این سازمان برای کاهش آسیب‌های احتمالی توصیه کرد ازآنجاکه احتمال آب‌گرفتگی در منازل و معابر وجود دارد اقدامات لازم برای جلوگیری از آن صورت گیرد.


صیادان و شناورهای سبک در روزهای جمعه و شنبه از تردد در دریای خزر و خلیج‌فارس خودداری کنند.


از رانندگان تقاضا شده در صورت نیاز از تردد در جاده‌های برف‌گیر کوهستانی، حتماً خودروی خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.


انتهای پیام/4071/4087/خ


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته