دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1397 - 15:58
تقوی:

فرقه‌گرایی مانع جدی در راه وحدت است

رئیس هیأت مؤسس اتحادیه جهانی تقریب‌ نهاد فعالان سیاسی گفت: فرقه‌گرایی مانع جدی در راه وحدت است و رسالت احزاب برای از بین بردن موانع وحدت، روشنگری است.
کد خبر : 328274
IMG23522190.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در اجلاسیه «نقش احزاب و فعالان سیاسی در کاهش اختلافات مذهبی و حمایت از آرمان فلسطین» که بعدازظهر امروز در هتل پارسیان آزادی برگزار شد گفت: تشکل در فرهنگ اسلامی امر پسندیده‌ای تلقی می‌شود و اتصال نیروهای پراکنده به یکدیگر قدرتی به‌وجود می‌آورد.


وی با بیان اینکه همبستگی در پرتو قدرت الهی به‌وجود می‌آید و منجر به وحدت می‌شود، تصریح کرد: حزب در تفکر اسلامی مقدمه واجباتی مانند امر به معروف و نهی از منکر است و احزاب در فرهنگ اسلامی اگر با رویکرد دینی ایجاد شوند، می‌توانند برکات زیاد و قدرتی بزرگ را تشکیل دهند.


رئیس هیأت مؤسس اتحادیه جهانی تقریب‌ نهاد فعالان سیاسی گفت: بنیان‌گذاران احزاب اسلامی اگر با نیت خدمت به خلق خدا، حزب خود را تأسیس کنند برای جامعه اسلامی مفید بوده و بسترساز وحدت خواهند شد و در آن صورت هیچ قدرتی نمی‌تواند وحدت مسلمانان را از بین ببرند.


تقوی با بیان اینکه فرقه‌گرایی مانع جدی در راه وحدت است گفت: تعصب و افراط‌گرایی مانع دیگر در تحقق وحدت است و رسالت احزاب برای از بین بردن موانع وحدت، روشنگری و کمک به بیداری اسلامی است.


وی گفت: احزاب اسلامی باید مردم را باور داشته باشند، زیرا این مردم هستند که احزاب را حمایت کرده و به وجود می‌آورند.


رئیس هیأت مؤسس اتحادیه جهانی تقریب نهاد فعالان سیاسی خاطرنشان کرد: احزاب و فعالان سیاسی اسلامی اعتباری دارند که باید به واسطه همین اعتبار به مستضعفان در یمن، بحرین، فلسطین و عراق کمک کنند تا نقشه مستکبران خنثی و نقش بر آب شوند.
انتهای پیام/۴۰۷۹


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته