دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1397 - 08:46
کارشناس برجسته رسانه:

سپاه کم‌کاری مسئولین در ارسال غذا و دارو به یمن را جبران کند

کارشناس برجسته رسانه گفت: من از مسئولان سپاه می‌خواهم با قدرت و صلابت مقابل قحطی دارو و غذا را در یمن بگیرند و کم‌کاری برخی مسئولین در این زمینه را جبران کنند.
کد خبر : 328198

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا،  نادر طالب‌زاده مستندساز برجسته کشورمان در همایش حمایت از مردم مظلوم یمن که پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد درباره نقش امارات و عربستان در برهم‌خوردن صلح و ثبات در یمن گفت: در یک کلام‌ باید گفت عربستان و امارات با ائتلافی که تشکیل دادند و وارد جنگ و بحران یمن شدند، خود را افشا کردند. البته در این میان ما هم کم‌کاری کردیم و واقعیت این است که به آنها دارو و غذا نرساندیم. برخی مسئولین تاکنون همت کافی را نداشته‌اند که به یمن کمک کنند، زیرا آنها سعی می‌کنند خود را از این موضوع کنار بکشند.


وی افزود: لازم نیست برای اینکه به یمن کمک کنیم، وارد فاز نظامی شویم زیرا بردن گندم به یمن تفنگ و سلاح نمی‌خواهد، فقط یک کشتی می‌خواهد و همتی عالی.


طالب‌زاده تصریح کرد: اگر عربستان یمن را محاصره کرده، ما هم باید این جرأت را داشته باشیم تا به سعودی‌ها بگوییم شما غلط کردید که یمن را محاصره کرده‌اید. ما 1992 با وجود محاصره بوسنی برای آنها آرپی‌جی7 ارسال کردیم. متاسفانه تاریخ آن‌قدر تغییر کرده که آن زمان ما از نهیب آمریکا نترسیدیم ولی اکنون از محاصره و احتمال واکنش عربستان درباره یمن می‌ترسیم.


این مستندساز برجسته کشورمان گفت: قحطی مهم‌ترین موضوعی است که مردم یمن با آن درگیر هستند. من فکر نمی‌کنم برای ایران کاری داشته باشد که کشتی‌های پر از گندم خود را به آنجا ارسال کند. یمنی‌ها ملت ایران را دوست دارند و من معتقدم یمن، آخرین میوه بیداری اسلامی است.


طالب‌زاده تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌دانند یمن می‌تواند برگ برنده و تغییردهنده اوضاع منطقه باشد زیرا با کمترین امکانات، بیشترین بازدهی جنگی را دارد. مردم یمن فشنگ، اراده و موشک کم ندارند بلکه آنها خواهان کمک‌های بشردوستانه و دارویی هستند.


طالب‌زاده درباره قدرت نظامی سعودی‌ها گفت: سعودی‌ها اصلاً توان نظامی ندارند و اروپایی‌ها نیز می‌دانند عربستان در جنگ ترسو است. من از مسئولان سپاه انقلاب اسلامی می‌خواهم به تحریم و محاصره یمن توجهی نداشته باشند و با قدرت و صلابت مقابل قحطی دارو و غذا را در یمن بگیرند و کم‌کاری برخی مسئولین در این زمینه را جبران کنند.


وی تأکید کرد: در حوزه نظامی، یمنی‌ها قدرت زیادی دارند. مسئولان یمنی در صحبت‌های‌ خود می‌گویند از هر 10 تیرانداز یمنی، دو نفرشان تک‌تیرانداز هستند. شما می‌دانید که تک‌تیرانداز مهارت بالایی دارد و باید دانش استفاده از یک فناوری عالی را داشته باشد.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته