دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1397 - 09:41
معاون وزیر خارجه:

رویکرد آمریکا تهدید امنیت جهان است

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان رویکرد دولت آمریکا علیه قراردادها و معاهده‌های بین‌المللی را تهدید جدی علیه صلح و امنیت جهانی دانست.
کد خبر : 328193
13970902000044_Test_PhotoN.jpeg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از کانال دیپلماسی رسانه، غلامحسین دهقانی که برای شرکت در کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی به لاهه سفر کرده، با «هوگو سیبلس» دبیر کل دیوان دائمی داوری (PCA) در مقر این دیوان در لاهه هلند دیدار و گفتگو کرد.


وی در این دیدار بر رویکرد ایران در حل‌وفصل مسالمت‌آمیز اختلافات تأکید و به بیان تاریخچه‌ای از نگرش انسانی کشورمان در طول هشت سال جنگ تحمیلی علی‌رغم تحمیل جنگی خانمان‌سوز و حملات شیمیایی ضد انسانی علیه شهرهای ایران پرداخت.


معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین با انتقاد از رویکرد خصمانه و خلاف حقوق بین‌الملل هیأت حاکمه کنونی آمریکا علیه ایران ازجمله در خروج از برجام و نقض قرار صادره از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری، این نگرش را تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی قلمداد کرد.


طرفین در این دیدار در خصوص موافقت‌نامه همکاری امضاشده فی‌مابین و موضوع موافقت‌نامه میزبان گفتگو کردند و مقرر شد موارد مطرح‌شده از سوی طرفین مورد پیگیری قرار گیرد.


انتهای پیام/4093/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته