دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
میرعلایی:

سریال حضرت موسی(ع) برای جهانیان است

تهیه‌کننده سریال حضرت موسی(ع) اظهار کرد: داستان این سریال فقط برای ایرانیان نیست بلکه تمام جهان تماشاگر سریال حضرت موسی(ع) می‌شوند.
کد خبر : 328164

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، احمد میرعلایی در میان جمع خبرنگارانی که در بازدید از لوکیشن حضرت موسی (ع) در شهرک دفاع مقدس حضور یافته بودند، گفت: فیلم‌نامه حضرت موسی(ع) براساس روایاتی قرآنی نگارش شده به طوری که پنج جزء قرآن با روایات مختلف به آن موضوع پرداخته است و همه مسلمانان در جهان علاقه‌مند این نوع قصه هستند.


تهیه‌کننده حضرت موسی(ع) افزود: در کشور برزیل چند سال پیش سریالی بیش از 170 قسمتی درباره موسی(ع) ساخته و پخش شد. اکنون همه عوامل طوری در جریان تولید این سریال قرار گرفتند تا بتوانیم نقاط قوت و ضعف آن‌را بشناسیم.


وی با بیان اینکه کارشناسان سینمایی و علمای دینی خلاصه فیلم‌نامه آن‌را خواندند و تأیید کردند و حتی صدا و سیما با تصویب آن ما را برای ساخت آن تشویق کرد.


میرعلایی گفت: زنده‌یاد سلحشور فیلمنامه خوب و غنی را از خود به یادگار گذاشت و در بستر بیماری خواستند که این فیلمنامه بازنویسی مجدد شود. بعد از فوت سلحشور با فرصتی که پیدا کردیم بازنویسی این فیملنامه آغاز شد و خوشحالم که فیلمنامه اکنون مراحل پایانی نگارش خود را می گذراند. زنده‌یاد سلحشور فیلمنامه 72  قسمتی نوشت که طی نظر تلویزیون مبنی بر موجز کردن آن و با نظر کارگردان تبدیل به 52 قسمتی شد.


میرعلایی به موضوع این سریال پرداخت و گفت: این مجموعه تلویزیونی به دوران قبل از به دنیا آمدن حضرت موسی (ع) و تا قسمتی به بعد از رحلت ایشان هم برمی‌گردد. در کل ما خلاصه‌ فیلم‌نامه را در اختیار تلویزیون و حتی مراجع قرار دادیم که مورد توجه آنها قرار گرفت، حتی به افراد غیرشیعه هم دادیم حتی از کسانی که در زمینه دین و تاریخ کارشناس هستند، حتی از دانشگاه الازهر و موسسات و ادیان دیگر که نظراتشان را راجع به آن بدهند و از آن استفاده کنیم.


وی درباره اینکه فیلمنامه‌نویس آن سعید بهمن‌پور هستند که نویسنده حضرت مریم (ع) و اصحاب کهف بوده، گفت: چهارچوب فیلمنامه برای مرحوم سلحشور است و از سعید بهمن‌پور خواستیم که فیلمنامه را  جذاب‌تر و از قسمت‌های آن کم کند که تبدیل به همان 52 قسمت شد.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

برچسب ها: فرهنگ هنر آنا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته