دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1394 - 12:46

مخالفت عربستان با ایجاد گروه وحدت در مقابله با داعش

عربستان سعودی دعوت روسیه برای برگزاری مذاکرات درباره سوریه را به دلیل مخالفتش با حضور نماینده دولت سوریه در این مذاکرات رد کرد.
کد خبر : 32814

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری آنتی‌وار، دور جدید گفت‌وگوهای روسیه و عربستان در مسکو درباره سوریه به شکست انجامیده است و این در حالی است که عربستان پیشنهاد روسیه برای حمایت از گفت‌وگوها به منظور مقابله با گروه داعش را رد کرده است.


بر اساس این گزارش، عربستان مدعی شده است که دولت بشار اسد مسئول حضور داعش و گسترش آن در سوریه است و به همین دلیل وی هرگز نباید بخشی از راه‌حل پایان بحران سوریه باشد.


عادل‌الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان در این‌باره گفته است که عربستان هرگز حضور بشار اسد در آینده سوریه را نخواهد پذیرفت اظهاراتی که با انتقاد شدید مقامات دولت سوریه روبه‌رو شده است.


مقامات عربستان به طور واضح و آشکار از گروه‌های شورشی علیه دولت سوریه از آغاز بحران این کشور حمایت کرده‌اند و به همین دلیل ایجاد یک گروه ائتلافی برای مبارزه با داعش با اهداف این کشور مبنی بر تلاش برای ایجاد یک حکومت سنی مذهب در سوریه مغایرت خواهد داشت و جلوی نفوذ این کشور در سوریه را می‌گیرد.


پیش از این البته آمریکا نیز با این طرح مخالفت کرده بود، اما اخیرا گزارش‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد کاخ سفید از موضع قبلی خود عقب کشیده و این طرح را تایید کرده است به ویژه اینکه طرح آموزش گروه‌های شورشی برای مقابله با داعش نیز چندان موفقیت چشمگیری به همراه نداشته است.


البته این به این معنا نیست که قرار است این طرح اجرایی شود، چرا با توجه به هزینه‌های بسیاری که در سال‌های اخیر از سوی کشورهای مختلف در سوریه انجام شده است، طرفین علاقه ندارند اجازه دهند نبرد به سود یکی از قدرت‌های دخیل در سوریه به پایان برسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب