دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1397 - 11:52
خراسانی مطرح کرد:

کنفرانس وحدت اسلامی بستری مناسب برای هم‌صدایی فرهیختگان مسلمان

معاون اجرایی مؤسسه صلح زیبا گفت: کنفرانس وحدت اسلامی بستری مناسب برای هم‌اندیشی و هم‌صدایی فرهیختگان مسلمان از کشورهای مختلف اسلامی است.
کد خبر : 328035
photo_2018-11-21_00-16-04.jpg

مسعود خراسانی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به ایجاد موج اسلام‌هراسی و ظهور جریان‌های تکفیری گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی پروژه صهیونیست‌سازی قبله اول مسلمین را در سر دارند و با اختلاف انداختن میان کشورهای اسلامی و سرگرم‌کردن آن‌ها قدس شریف را هدف قرار داده‌اند؛ اما برخی از کشورهای اسلامی به‌جای مخالفت با دشمن صهیونیستی-آمریکایی، علیه مسلمانان یمن وارد جنگ شده و با سلاح‌های غربی مسلمانان یمن را می‌کشند، حال‌آنکه با صهیونست‌ها روابط دوستانه دارند.


وی افزود: کنفرانس وحدت اسلامی بستری مناسب برای هم‌اندیشی و هم‌صدایی فرهیختگان مسلمان از کشورهای مختلف اسلامی است تا هم اتحاد و یکپارچگی مسلمانان را به استکبار نشان داده و هم قرائت اصیل از اسلام را نشان دهد تا تفکرات تکفیری در میان مردم کشورها رنگ ببازد.


معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با توجه به رخدادهای اخیر نظیر انتقال سفارت امریکا به قدس شریف و همچنین پیروزی مقاومت فلسطین و در نتیجه آن آشفتگی سیاسی در رژیم صهیونیستی اهمیت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته دارد.


وی ادامه داد: مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران سعی دارد با تشکیل نشست‌های تخصصی در حوزه حقوق بشر و به‌طور خاص ارائه گزارش در خصوص جنایات علیه ملت‌های یمن و فلسطین، هم‌زمان با سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی گامی مؤثر در جهت تشکیل یک جبهه واحد متشکل از اندیشمندان کشورهای اسلامی در برابر ناقضین حقوق بشر بردارد.


خراسانی در پایان خاطرنشان کرد: رئیس و معاونین مرکز دانشجویی حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران (صلح زیبا) همانند سال‌های گذشته، امسال نیز در سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی حضور مؤثر و فعالی خواهند داشت.


انتهای پیام/


 


 


انتهای پیام/

برچسب ها: حقوق بشر صلح زیبا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته